مدیر ارتباط با مشتریان شرکت مپنا در این نشست که با حضور اعضای شبکه ارتباط با مشتری از بخشهای مختلف گروه مپنا برگزار شد به موضوع مشتری مداری در بازاریابی جامعنگر پرداخت و بر لزوم افزایش تعامل میان اعضای این شبکه تاکید کرد.
رضا عربگری، با اشاره به نشستهای مشتری مداری و نظام ارزیابی گفت: بر اساس ارزیابیها، شاهد موارد پرتکرار از جمله “رهبری کنسرسیوم, قیمت رقابتی تجهیزات و خدمات، واکنشپذیری و زمانبندی، نحوه تخصیص منابع مالی کارفرما به پروژه، انتخاب پیمانکاران واجد شرایط و محدوده اختیارات مدیر پروژه” هستیم که نیاز به بهبود و برنامهریزی دارد.
او با اشاره به تغییرات اخیر در ساختار سازمانی گروه مپنا به موضوع روابط با سرمایهگذاران از جمله ورود شرکتهای مپنا به بازار سرمایه پرداخت و خاطر نشان کرد: لازم است چالشهای این جوزه از جمله مدیریت بحران و اخبار منفی، رقابت برای جلب توجه سرمایهگذاران و تنوع نیازها و انتظارات سرمایهگذاران لحاظ شود.
در ادامه این نشست و پس از پخش مستند تصویری معرفی دستاوردهای گروه مپنا، “حسین جلیلیان” دکترای مدیریت بازرگانی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با موضوع بازاریابی جامعنگر سخن گفت و با اشاره به تحلیل پیتر دراگر و فیلیپ کاتلر دو اندیشمند حوزه بازاریابی اظهار کرد: شرکتهایی که فعالیتهای بازاریابی خود ار برون سپاری میکنند، دچار خطای راهبردی شده و محکوم به شکست خواهند بود.
او رویکردهای کسب و کار و بازاریابی شرکتها در بیش از یک قرن اخیر را یادآور شد و آنها را در دهههای گذشته تبیین و تشریح کرد و افزود: امروزه دنیای صنعت فوقالعاده پیچیده بوده و نگریستن به جزییات بسیار مهم است، در این راستا امروز به بازاریابی جامعنگر رسیدهایم. به عبارتی دغدغهها از محصول به مشتریان و رقبا و بازارمحوری و جامعنگری سوق یافتهاند.
جلیلیان بازاریابی جامعنگر را دارای ابعاد ارتباط با مشتریان، سرمایهگذاران و سهامداران، برنامههای بازاریابی همسو و یکپارچه و نیز ارزیابی میزان بازدهی بازاریابی و اخلاق کسب و کار عنوان کرد.
او گفت: بر اساس اصول بازاریابی یکپارچه، لازم است بازاریابی شرکتهای مختلف در مجموعههایی مانند گروه مپنا همسو و همافزا باشند. این مهم از آن جهت حائز اهمیت است که شرکتهای مختلف گروه مپنا با برند مپنا فعالیت میکنند و عملکرد هر شرکتی در یک حوزه یا پروژه خاص بر ارزش برند مپنا اثر مثبت یا منفی خواهد گذاشت.
شایان ذکر است، سخنران مدعو این نشست، در پایان سخنان خود به سوالات حاضران در حیطه بازاریابی جامعنگر پاسخ داد. همچنین مدعوین با حضور در سالنهای تولید از بخشهای مختلف کارخانه شرکت مهندسی و ساخت پرهتوربین مپنا بازدید کردند.
برگزاری سی و دومین نشست اعضای شبکه مدیریت ارتباط با مشتریان گروه مپنا
سی و دومین نشست اعضای شبکه مدیریت ارتباط با مشتریان گروه مپنا با موضوع جایگاه و اهمیت مشتری مداری در بازاریابی، روز ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ در شرکت مهندسی و ساخت پرهتوربین مپنا (پرتو) برگزار شد.