به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، تاکنون ۲۵ استان کشور به سامانه نوبت دهی هوشمند و غیرحضوری این بانک متصل شده اند و با فعال سازی این سامانه، مدت زمان انتظار مشتریان در مراجعات حضوری بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.
کاهش مدت زمان انتظار، مدیریت ساماندهی مراجعات حضوری و استفاده از نسل جدید سیستم نظرسنجی از مزایای سامانه مذکور است و مشتریان می توانند به منظور جلوگیری از اتلاف زمان و پیش از حضور در شعب، نوبت خود را رزرو کنند.
دریافت نوبت غیرحضوری هم بر اساس نزدیک ترین موقعیت جغرافیایی به مشتری و هم بر اساس جست و جوی منطقه و کد شعبه امکان پذیر است. ضمن اینکه اسامی شعب مجهز به سامانه نوبت دهی هوشمند در سایت بانک ملی ایران و پلتفرم «بله» قابل دسترسی هستند.
برای دریافت نوبت آنلاین باید به منوی بانک من در پیام رسان «بله» رفته و سپس بازوی نوبت دهی ملی را انتخاب کنید. با شروع به فعالیت این بازو، گزینه دریافت نوبت از شعبه فعال خواهد شد.در ادامه، برای دریافت نوبت می توان کد شعبه یا نام آن را وارد کرد. در مرحله بعد مشخصات شعبه، تعداد باجه های در حال خدمت رسانی و مدت زمان پاسخگویی هر باجه مشخص می شود که می توان به مرحله رزرو نوبت رفت. سپس با وارد کردن کد ملی و شماره همراه، صف های فعال و در حال خدمت رسانی شعبه همانند صف دریافت و پرداخت نمایش داده می شود که پس از انتخاب صف، زمان و شماره نوبت اطلاع رسانی خواهد شد. در مرحله آخر هم زمانی که مشتری در شعبه حضور می یابد، باید گزینه اعلام حضور در شعبه از سوی کاربر فعال شود و با این اقدام، نوبت اخذ شده توسط باجه در صف فراخوانی قرار می گیرد.
از ۱۲دی ماه و زمان تجهیز شعب به این سامانه تاکنون، یک هزار و ۷۳۵ نوبت غیرحضوری و آنلاین از طریق سیستم نوبت دهی هوشمند توسط مشتریان اخذ شده است.
این گام نخست هوشمندسازی شعب بانک ملی ایران بوده و بناست تا پایان سال، تمام شعب این بانک یا شعب پر تردد که بالغ بر یک هزار شعبه هستند، از این خدمت بهره مند شوند.