• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد

0

همکاری مشترک سازمان اموال تملیکی با گمرک برای کاهش رسوب کالا

  • کد خبر : 51964
  • 24 مرداد 1401 - 19:32
همکاری مشترک سازمان اموال تملیکی با گمرک برای کاهش رسوب کالا

در این نشست اجتهادی اظهارداشت: با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی شاهد اقدامات خوبی در زمینه کاهش رسوب کالا و ساماندهی انبارها هستیم ضمن اینکه از همراهی و همکاری رئیس کل گمرک برای در اختیار گذاشتن امکانات از جمله انبارها، قفسه بندی و سایر مباحث تشکر می کنم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، نشست صمیمانه مشترک سازمان اموال تملیکی و گمرک ایران با حضور سیدعبدالمجید اجتهادی مدیرعامل و فرود عسگری معاون امور گمرکی و فنی گمرک، اعضای هیات مدیره،  مدیران ستادی سازمان و دیگر مسئولان گمرکی به منظور بررسی موانع و مشکلات فی مابین، برگزار شد.

در این نشست اجتهادی اظهارداشت: با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی شاهد اقدامات خوبی در زمینه کاهش رسوب کالا و ساماندهی انبارها هستیم ضمن اینکه از همراهی و همکاری رئیس کل گمرک برای در اختیار گذاشتن امکانات از جمله انبارها، قفسه بندی و سایر مباحث تشکر می کنم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان گمرک و پیش قدم شدن سازمان به منظور بررسی و رفع موانع در مورد اظهارنامه کالاهای متروکه، اعاده کالا و وضعیت انبارها، تصریح کرد: به دنبال حل و فصل مباحث با تعامل دو سویه هستیم. تا بتوانیم وظایفمان را بهتر انجام دهیم و همچنین دغدغه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در این موارد مرتفع کنیم.

وی با برشمردن مباحثی که نیازمند تفاهم و تغییر رویکرد دارد، پرداخت و افزود: زمانی که کالای متروکه از گمرک به سازمان اموال تملیکی اظهار می شود براساس ارزش واردات بوده که این مشکل ساز است حال آنکه باید بر مبنای زمان متروکه شدن و وضعیت کالا ارزش گذاری صورت بپذیرد.

عسگری با تاکید بر اینکه تا جایی که امکان دارد زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دولت باید مشکلات خودشان را از طریق گفت وگو وتعامل مرتفع کنند، گفت: در زمینه کالاهای متروکه نیازمند هماهنگی میان سازمان بنادر، گمرک، اموال تملیکی و شرکت انبارهای عمومی هستیم. نباید با برخی اظهارات آرامش جامعه را خدشه دار کرد، بلکه تعاملات باید سازنده باشد.

وی یادآور شد: درخواست هایی که از سوی سازمان اموال تملیکی وجود دارد، پیچیده نیست و می توان با تعامل آن را حل و فصل کرد. در صورتی که گمرک ظرفیت و امکاناتی دارد این امکانات نیز در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار بگیرد چرا که هر دو سازمان زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند.

معاون فنی گمرک ادامه داد: خروجی این تعاملات باعث تسهیل شرایط کاری خواهد شد. دنبال آسان کردن کار شما در سازمان اموال تملیکی هستیم و در این راستا پس از بررسی و جمع بندی نظرات، ایراداتی که وجود دارد را می توان در قالب یک دستورالعمل به سراسر گمرکات ابلاغ کرد.

در ادامه نشست، غلامی معاون فروش سازمان بر توسعه و ارتقا تعاملات مشترک در راستای رفع مشکلات تاکید کرد و به تشریح پیشنهادات و درخواست های سازمان اموال تملیکی پرداخت و گفت: رسیدگی و تفاهم در مواردی از جمله نگهداری کالاهای تملیکی در اماکن گمرک، واگذاری انبارها، در اختیار گذاشتن تجهیزات مازاد، ارتباط سامانه ای، چگونگی متروکه شدن و نحوه ارزش گذاری کالاها و سایر مباحث ضرورت دارد.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات تا رفع مشکلات و شفاف شدن مسائل ادامه یابد و در نهایت منجر به تفاهم نامه مشترک برای ارتقا و توسعه روابط دوجانبه شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=51964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.