به گزارش رویداد خبر به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، محمد رضوان مدنی در تشریح راهبردهای آتی بانک برای ارتقای فناوری اطلاعات و خدمات نوین بانکی گفت: ارزیابیهای انجام شده طی سنوات اخیر بر روی بانکهای برتر دنیا بیانگر این موضوع بوده که در حدود ۶٠ درصد از مولفههای مهم تاثیرگذار بر رضایت مشتریان و توسط استفاده از خدمات بانکی، در حوزه تحول دیجیتال بانکی قابل طبقهبندی است.وی با بیان اینکه سرعت رشد فناوری اطلاعات بیش از ١٠ برابر سرعت رشد سایر فناوریهاست، افزود: بهرهبرداری از مزایای فناوری اطلاعات در بانک صادرات ایران زمانی امکانپذیر خواهد بود که سرعت رشد استفاده از این فناوری در بانک متناسب با شتاب تغییر و تحولات این فناوری باشد. این مهم نیز امکانپذیر نبوده مگر از طریق ایجاد اکوسیستم بانکداری متناسب با این رشد ١٠برابری. بنابراین ضروری است تا کلیه ابعاد مرتبط با اکوسیستم بانکداری از زیرساختهای فناوری اطلاعات گرفته تا منابع انسانی قابل دسترس برای بانک متناسب با این رشد توسعه یابند.رضوانمدنی تاکید کرد: نزدیک کردن ظرفیت نوآوری باز و نوآوری بسته برای رسیدن به اهداف بهصورت توامان مورد نظر است و راهبردهایی را نیز اتخاذ خواهیم کرد که از ظرفیتهای موجود در بانک به صورت حداکثری استفاده کنیم که نقطه آغاز آن استفاده از همکاران نخبه و استعدادهای حوزه فناوری اطلاعات است. بهرهبرداری از ظرفیت مذکور در کنار استفاده از نقطه نظرات بخشهای مختلف صف و ستاد و نهایتا بکارگیری نخبگان برون سازمانی در قالب نوآوری باز به ما کمک خواهد نمود تا بررسی و آسیبشناسی راهبردها، فرآیندها و ابزارها در بخشهای مختلف نظام بانکی را با رویکرد بهبود تجربه مشتری در حوزه بانکداری دیجیتال به صورت جدی مدنظر قرار دهیم.
بازآفرینی اکوسیستم تحقق تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران پیگیری میشود
معاون فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بینالمللی صنعت مالی (بانک، بورس و بیمه) گفت: بازآفرینی اکوسیستم تحقق تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران با رویکرد ایجاد مزیت رقابتی در آینده نظام بانکی مدنظر بوده و پیگیری میشود.