به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاح «آمادگاه مدیریت بحران غرب شهر تهران» شرکت همراه اول با حضور حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل، جعفر بلوک آذری معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی، مرتضی طاهری بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول، رضا سبحانی مطلق مدیرعامل موسسه رفاه اول و همچنین تعدادی از مدیران کل هر دو مجموعه برگزار شد.
هدف اصلی این آمادگاه که با احساس نیاز معاونت فنی و توسعه شبکه اپراتور اول تلفن همراه برای استفاده در مواقع بحران، در غرب تهران به بهره برداری رسیده و امکاناتی همچون فضای برگزاری جلسات، مرکز مانیتورینگ شبکه، استراحتگاه، فضای خدمات پزشکی، ساختمان انتظامات، سکوی استاندارد فرود بالگرد، پارکینگ مسقف خودرویی، فضای استقرار تجهیزات ضروری ارتباطی در مواقع بحران و… دارد، مدیریت هوشمندانه در شرایط بحران برای استان تهران و استان های همجوار است.
بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم با بیان اینکه تجهیزات در نظر گرفته شده برای این آمادگاه باید طبق برنامه زمانبندی شده و مکانیزم مشخصی بکار گرفته شوند تا در زمان وقوع بحران بتوانند کارایی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ضمن اینکه باید در توسعه این مکان از نمادهایی استفاده کنیم که نشانگر مرکز مدیریت بحران باشد.
طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز با بیان اینکه تمهیدات مدیریت بحران در کلانشهر تهران باید متناسب با گستردگی و پیچیدگی بافت آن باشد، عنوان کرد: طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احداث این مرکز آغاز شد و از ضروریات است که دو مرکز مشابه دیگر را در جنوب و شرق تهران داشته باشیم تا قابلیت پیشگیری و آمادگی لازم در مراحل پیش از وقوع سوانح و انجام واکنش مناسب و مقابله موثر با بحران در شرایط اضطراری وجود داشته باشد.
وی توقعات از همراه اول را به واسطه گستردگی شبکه و ارائه سرویس با کیفیت در سطح کشور بسیار بالا دانست و تصریح کرد: شبکه همراه اول در نقاط بسیار دوردست، ارائه سرویس می دهد و خودم شاهد بودم که در سیل پلدختر، چطور شبکه همراه اول به کمک مردم و نیروهای امدادی آمد و در نجات انسان ها نقش مهمی داشت.
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول گفت: تمام تلاش ما این است که در عمل به مردم بگوییم نه تنها در مواقع عادی بلکه در شرایط بحران نیز همراه شما هستیم.
طاهری بخش همچنین ادامه داد: از طرف دیگر و از بعد تجاری هم در ارتباط با اهمیت پیاده سازی چنین مراکزی برای مدیریت بحران باید گفت که اپراتورهای بزرگ دنیا از سال ها قبل، به دنبال تحقق مباحث مطرح در BCM و BCP که «مدیریت تداوم کسب و کار» و «برنامه ریزی تداوم کسب و کار» را شامل می شوند، هستند تا در زمان وقوع بحران، بیزینس شان دچار مشکل نشود.
سبحانی مطلق، مدیرعامل موسسه رفاه اول هم که توسعه عمرانی این مرکز را از سال گذشته عهده دار است، درباره موقعیت در نظر گرفته شده برای احداث این مرکز مدیریت بحران و شاخص هایی نظیر حدفاصل استاندارد مرکز از راه های مواصلاتی اصلی، وجود ظرفیت های آب و برق اضطراری و همچنین بهره گیری از سازه های سبک و مقاوم، ابراز کرد: شاخص های لحاظ شده برای احداث مراکز مدیریت بحران به شکلی است که ایمنی آنها به گونه ای باشد تا در شرایط بحران دچار بحران نگردند.