• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد با هدف تقویت هویت‌سازمانی صورت گرفت؛ رونمایی از کارت نقدی جدید بانک آینده

1

قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیرمنطقی است/ ریزش نرخ‌ها تا پایان امسال

  • کد خبر : 27740
  • 01 آبان 1400 - 21:34
قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیرمنطقی است/ ریزش نرخ‌ها تا پایان امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال کاهش خواهد یافت، گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیرمنطقی است و باید کاهش یابد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «سیدرضا فاطمی امین» امروز (شنبه، اول آبان‌ماه) در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اولویت‌هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال کرده‌ام، رسیدگی به گلوگاه‌ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است.

وی قول داد: سال آینده تولیدخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد و قرعه‌کشی محلی از اعراب نداشته باشد.

فاطمی امین ادامه‌داد: برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌هاکاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.

افزایش تولید خودرو به ۱.۶ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان سال دست‌کم ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد، همچنین تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه‌کشی نخواهیم داشت.

فاطمی امین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره امکان‌پذیری صادرات خودرو هم افزود:  امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌توانند قطعات خودرو صادر کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه‌ریزی شده و در همین زمینه سازمان توسعه تجارت جلساتی با خودروسازان برگزار کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن دیگر سایت‌ها هستیم و در ماه‌های آتی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

فاطمی امین از فعال‌سازی یکی از این خطوط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خودروسازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با  نخست وزیر و صنعتگران این کشور ملاقات‌هایی خواهیم داشت تا خطوط تولید ایران خودرو و سایپا فعال شوند.

وی همچنین در خصوص واردات خودرو، تصریح‌کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.

وی یادآور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است و از مدیران صنعت خواسته‌ایم کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را افزایش دهند.

عرضه خودرو در بورس نادرست است

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عرضه خودرو در بورس را مفهومی نادرست برشمرد و یادآور شد: بورس سازوکاری برای کامودیتی‌ها و کالاهای پایه‌ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی‌گیرد.

در این مراسم علاوه بر وزیر صنعت، معاون امور صنایع وزارتخانه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای انجمن‌های خودروسازان و قطعه سازان خودرو حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، پروژه خودروی پژو ۳۰۱ قرار بود با همکاری فرانسوی‌ها راهی جاده‌ها و خیابان‌های ایران شود که تحریم‌های آمریکا مانع آن شد، اما متخصصان ایرانی با استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده توانستند پروژه جدید K۱۳۲ را کلید بزنند که محصول نهایی آن با نام تارا به تولید رسید.

در حالی که خروج فرانسوی‌ها از فضای خودروسازی ایران پس از دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، هزینه‌های زیادی را بر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران تحمیل کرده و سرمایه‌گذاری های زیاد انجام شده را بی‌نتیجه جلوه می‌داد، اما صنعتگران و مهندسان ایرانی با تلاش خود توانستند در نهایت پروژه پژو ۳۰۱ را به تارا تبدیل کرده و آن را به نتیجه برسانند. خودرویی که در قالب تهاجمی و متهورانه آن، بلوغ طراحی خودروسازی ایران را نشان می‌دهد.

این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) است و در ساخت بدنه آن از ورق‌های با ایمنی بالا استفاده شده است.

مهمترین ویژگی های تارا، پاس کردن استانداردهای ۸۵‌گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=27740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.