• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تجلیل از واحدهای برتر ستادی، استانی و شعب بانک توسعه تعاون سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد

2

طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 27253
  • 26 مهر 1400 - 9:06
طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر نیرو با اشاره به جلسه دیروز کمیته احیای دریاچه ارومیه گفت: بنا شد طرح‌های مرتبط با این دریاچه ، از جمله تونل آبی زاب و تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تقی‌زاده خامسی با اشاره به تشکیل جلسه احیای دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه گزارش‌ها داده شد و در پایان جمع‌بندی آقای مخبر این بود که وزارت نیرو باید تا پایان سال طرح‌هایی که در آن منطقه است را به پایان برساند.

وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها تونل آبی زاب است که یکی از بلندترین تونل‌های ایران به طول ۳۶ کیلومتر است و آب را از دریاچه کانی‌سیب به دریاچه ارومیه می‌رساند. ظرفیت این تونل ۵۵۰ میلیون مترمکعب است. خوشبختانه از این تونل فقط ۲۰۰ متر پایانی باقی مانده که به علت سختی منطقه طول کشیده و پیش‌بینی‌ها این است که تا دو ماه آینده حفاری‌ها به پایان برسد.

معاون وزیر نیرو افزود: پس از آن دو ماه هم فرصت داده شد تا دستگاه‌های حفاری و ریل‌ها جمع شوند و تا پایان بهمن ماه آب این تونل به دریاچه می‌رسد.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به تکمیل پروژه دو تصفیه‌خانه تبریز و ارومیه گفت: این تصفیه‌خانه‌ها هر کدام سالی ۲۰ و ۹۴ میلیون مترمکعب پساب را تصفیه و منتقل می‌کنند و وعده داده شد که تا پایان سال نیز این موارد به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان گفت: به طور کلی برای این طرح‌ها ۶۵ هزار میلیارد مترمکعب هزینه شده و ان‌شاءالله تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=27253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.