به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، این همایش در اردیبهشت ماه با هدف بررسی ابعاد مختلف تأثیر هوش مصنوعی بر حوزههای فرهنگ و رسانه و همچنین سیاستگذاری، برنامهریزی و راهبری محتوا در این حوزه با محوریت پژوهشکده سیاستگذاری و تنظیمگری رسانه برگزار میشود.
مهمترین محورهای این همایش عبارتند از: هوش مصنوعی و اقتصاد رسانه، هوش مصنوعی و مصرف اثر بخش محتوا، هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی، هوش مصنوعی در تولید محتوای حرفهای و غیر حرفهای، نقش علوم شناختی و هوش مصنوعی در تولید، مصرف و اثربخشی محتوا، حکمرانی فرهنگ و رسانه ملی و فراملی، هوش مصنوعی و جنگ ترکیبی با محوریت رسانه، آینده پژوهی، هوش مصنوعی و فرهنگ، هوش مصنوعی در رسانهها (مکتوب، صدا پایه و دیداری، فضای مجازی)، هوش مصنوعی و تحول فناوریهای رسانهای، نقش هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی، نقشه راه سازمانهای رسانهای در بهرهبرداری از هوش مصنوعی، کاربرد هوش مصنوعی در سیاستگذاری و تنظیم گری رسانه، تعالی فرهنگی و هوش مصنوعی، رسانه پاک و هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و جنگ روایتها.
این همایش با نمایه شدن در ISC، فرصتی ارزشمند برای پژوهشگران، دانشجویان و فعالان حوزه رسانه و فناوری فراهم میکند تا آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه را ارائه و تبادل کنند. پژوهشگران و علاقمندان میتوانند چکیده مقالات خود را تا ۲۰ دیماه به آدرس ایمیل aicm@iribu.ac.ir ارسال کنند.
همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید به نشانی https://aicm.iribu.ac.ir مراجعه یا با دبیرخانه همایش از طریق شماره ۲۲۶۵۲۳۶۷ تماس حاصل فرمایید.