• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

یک کارمند باید بیش از دوسال پس انداز کند تا بتواند یک یخچال ساید بخرد!

  • کد خبر : 15759
  • 07 خرداد 1400 - 22:29
یک کارمند باید بیش از دوسال پس انداز کند تا بتواند یک یخچال ساید بخرد!

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: اگر یک کارمند یا کارگر ۲۵‌درصد درآمدش را پس انداز کند، بیشتر از دو سال طول می‌کشد تا بتواند یک دستگاه یخچال ساید بای ساید ایرانی خریداری کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از شبکه لوازم خانگی، حسین شهرستانی اظهار داشت: تولیدکنندگان علیرغم افزایش هزینه‌های تولید، حقوق کارگری و بسیاری دیگر از مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت تمام شده محصول در سال جدید، سعی دارند با افزایش‌های جزئی، فقط هزینه‌های واقعی خود را پوشش دهند و حساب شده‌تر قیمت گذاری کنند.

وی یادآور شد: این روزها به دلیل انتظار نزولی شدن قیمت‌ها که سیاستگذار در افکار عمومی ایجاد کرده و نیز پایین آمدن قدرت خرید مردم، بازار لوازم خانگی راکد می‌باشد و تراکنش‌ها بسیار پایین است.

شهرستانی ادامه داد: در حال حاضر اگر یک کارمند یا کارگر با درآمد حقوق پایه بتواند با ۷۵‌درصد درآمد، هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهد و ۲۵‌درصد درآمدش را پس انداز کند، بیشتر از دو سال طول می‌کشد تا بدون در نظر گرفتن تورم بتواند یک دستگاه یخچال ساید بای ساید ایرانی خریداری کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران افزود: امروزه تولیدکننده با تمام مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد، قدم بزرگی برداشته و با حداکثر توان سعی کرده تا نیاز بازار را تأمین کند، وظیفه خویش را به طور کامل انجام دهد و با توجه به بازار آرام این روزها در فضایی رقابتی کالای خود را به فروش رساند.

شهرستانی ادامه داد: در این فضای رقابتی، بازار بدون نیاز به اقدامات پلیسی، دستوری و بگیر و ببند‌ها، مسیرش را به درستی پیدا کرده و آثار مشکلات بوجود آمده به‌خاطر نوسانات گذشته به مرور ترمیم خواهد شد و در نهایت سود متعارف تولیدکننده و منافع مصرف‌کننده را در بر خواهد گرفت.

شهرستانی تأکید کرد: اکنون توپ در زمین سیاستگذاران اقتصادی کشور است، همه چیز به تصمیمات اقتصادی کلان بستگی دارد، بازار در مسیر رقابتی شدن و ریکاوری خود است، اما اگر این دولت در انتهای کار و یا دولت جدید در ابتدای کارش سیگنال‌های تورمی ارسال کند، قطعاً کنترل بازار از دست می‌رود و قیمت کالاها افزایشی می‌شود.

وی بیان داشت: قیمت لوازم خانگی روی لبه تیغ است، اکنون تولیدکننده، توزیع‌کننده و مردم همگی امتحانشان را به ‌درستی پس داده‌اند. ثبات و آرامش بازار و یا بالعکس انفجار دوباره قیمت‌ها، تحت تأثیر سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، اجرائیات و گفتارهای مسئولین اقتصادی است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.