• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

گلکسی تب S7 فن ادیشن با اسنپدراگون ۷۵۰G رسما رونمایی شد

  • کد خبر : 15436
  • 04 خرداد 1400 - 8:20
گلکسی تب S7 فن ادیشن با اسنپدراگون ۷۵۰G رسما رونمایی شد

سامسونگ دقایقی پیش و به صورت کاملا بی سر و صدا از تبلت میان‌رده‌ی خود یعنی گلکسی تب S7 فن ادیشن با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G رونمایی کرد.

طی چند هفته‌ی اخیر شایعات زیادی شنیده بودیم مبنی براینکه سامسونگ قصد دارد پیش از عرضه‌ی تبلت‌های پرچم‌دار سری گلکسی تب S8، از یک تبلت میان‌رده نیز رونمایی کند. اوایل انتشار جزئیات پیرامون این محصول از نامی که قرار بود برای آن در نظر گرفته شود بی‌خبر بودیم اما بعدها مشخص شد این تبلت در واقع مدل فن ادیشن از تبلت‌های پرچم‌دار سری گلکسی تب S7 است که سال گذشته رونمایی شدند.

سامسونگ مدل مقرون به صرفه‌ی تبلت سری ۶ را متناسب با گوشی‌های پرچم‌دار نسل ۱۰ خود، با پسوند «لایت» نام‌گذاری کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۰، مدل مقرون به صرفه‌ی گوشی‌های سری S20 با پسوند «فن ادیشن» رونمایی شد. بدین ترتیب تبلت‌های ارزان‌قیمت نیز طبق همین سیاست نام‌گذاری خواهند شد تا از این حیث، محصولات شرکت کره‌ای یکپارچه‌تر شوند.

اما تبلت جدید یعنی گلکسی تب S7 فن ادیشن یک محصول بسیار ارزشمند به حساب می‌آید که بعد از گذشت حدودا یک سال از عرضه‌ی پرچم‌داران این سری، با هدف جلب رضایت آن دسته از کاربرانی که در محدودیت بودجه قرار دارند رونمایی شد. البته پرچم‌داران این سری هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و دنیای تبلت‌ها را که سال‌ها تحت حکمرانی آیپدها به سر می‌برد اندکی به تعادل کشاندند تا بدین ترتیب علاقه‌مندان به دنیای اندروید هم گزینه‌های خوبی برای خرید داشته باشند.

اما پرچم‌دارها همیشه قیمت بالایی دارند و گلکسی تب S7 فن ادیشن هم دقیقا با این هدف راهی بازار شده که بهترین عملکرد را با قیمتی بسیار مناسب به کاربران ارائه کند. البته جالب اینجاست که برای این گوشی اصلا مراسم رونمایی خاصی برگزار نشد و فقط در وب‌سایت شعبه‌ی آلمان سامسونگ شاهد اختصاص صفحه‌ای به آن بودیم.

اما خب خوشبختانه در این صفحه هرآنچه که نیاز بود در رابطه با گلکسی تب S7 فن ادیشن بدانیم در اختیارمان قرار گرفت که از جمله مهم‌‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۱۲.۴ اینچی با پنلی از جنس LCD و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G اشاره کرد که شاهد استفاده از آن در میان‌رده‌های خوبی نظیر گلکسی A52 5G و گلکسی A42 5G نیز بودیم. این پردازنده از توان سخت‌افزاری نسبتا بالایی برخوردار است و می‌تواند در محدوده‌ی قیمتی مورد نظر، انتظارات را به خوبی برآورده کند. در کنار این پردازنده اما ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز در نظر گرفته شده که با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، عهده‌دار فعالیت‌های پردازشی و گرافیکی تب S7 فن ادیشن هستند.

در بخش دوربین، شاهد یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اصلی هستیم که روی پنل پشتی تعبیه شده و برای دوربین سلفی هم سنسوری به بزرگی ۵ مگاپیکسل در نظر گرفته شده که نباید انتظار عملکرد فوق‌العاد‌ه‌ای از آن‌ها داشته باشیم. پشتیبانی از اینترنت ۵G، اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1، از دیگر مشخصاتی هستند که در گلکسی تب S7 فن ادیشن شاهد هستیم.

بدیهی است این محصول با قیمت ۶۵۰ یورو، آن هم برای ترکیب سخت‌افزاری که در بالا به آن اشاره کردیم، بهترین انتخاب موجود نیست. اما خب قطعا می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی از کار با یک تبلت میان‌رده را برای کاربران به ارمغان بیاورد. البته اگر به دنبال محصولی نیستید که تمام نیازهای سنگین شما را پاسخگو باشد.

این تبلت از قلم S-Pen و سامسونگ دکس (قابلیت استفاده از تبلت در حالت دسکتاپ) پشتیبانی می‌کند و بلندگوهای آن هم توسط شرکت معروف AKG تنظیم شده‌اند. این یعنی از لحاظ کیفیت صدا با تبلت باکیفیتی روبرو هستیم. منبع تغذیه‌ی آن را هم یک باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل می‌دهد که به اعتقاد منبع، می‌تواند تا مدت زمان بسیار خوبی تبلت را روشن نگه دارد. همچنین می‌توان این باتری را با شارژر سریع ۴۴ واتی هم شارژ کرد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که این محصول فعلا در بازار کشور آلمان در دسترس قرار گرفته اما انتظار می‌رود طی روزها یا هفته‌های آتی، در رنگ‌های آبی، سبز، نقره‌ای، مشکی و طلایی (این رنگ‌بندی هنوز رسما تایید نشده) در سایر بازارها نیز شاهد عرضه‌ی آن باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.