• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده برنج طارم مازندران در بورس کالا

  • کد خبر : 11764
  • 07 فروردین 1400 - 16:10
گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده برنج طارم مازندران در بورس کالا

مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی برنج سفید طارم انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از «کالاخبر»؛ در این اطلاعیه آمده است از روز شنبه مورخ ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی برنج سفید طارم انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران گشایش یافته و آماده معامله است.

براساس اطلاعیه منتشره نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی برنج سفید طارم انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران در بورس کالا “برنج طارم ۰۰۰۳ تجارت مازندران (پ) (برنج۰۰۰۳پ۰۱)” خواهد بود.

محصول تحویلی به انبار می بایست تولید سال زراعی جاری و در کیسه های پلاستیکی باشد و انباردار، کالای تولیدی سال های زراعی گذشته را پذیرش نخواهد کرد.

طبق این اطلاعیه سررسید انبار ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ بوده و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۶ خرداد ماه است و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف خواهد شد.

گفتنی است هر گواهی سپرده برنج معادل یک کیلوگرم از این محصول است.

اطلاعات مربوط به سفارش ها و قیمت های معاملاتی در بخش “بورس کالا” قسمت “گواهی سپرده” در سایت www.tsetmc.com برای عموم قابل مشاهده است.

گفتنی است، اواسط اسفند ماه سال گذشته بود که نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران درج شده بود تا در سال جدید، معاملات این نماد آغاز شود.

لازم به ذکر است، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید اخیر خود از پایانه بین المللی صادرات برنج آمل از موافقت وزارت اقتصاد با ورود برنج به بورس کالا خبر داده بود که حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران نیز آمادگی بورس کالا و فراهم بودن زیرساخت های لازم برای عرضه برنج را اعلام کرد.

در ادامه اکبر میرزاپور سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران از اقدامات به منظور پذیرش انبارهایی برای آغاز معاملات گواهی سپرده برنج خبر داد که گشایش نخستین انبار متعلق به شرکت توسعه تجارت برنج مازندران به زودی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.