• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

گرامیداشت هفته بین المللی سلامت مردان در کیش

  • کد خبر : 16960
  • 24 خرداد 1400 - 18:27
گرامیداشت هفته بین المللی سلامت مردان در کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به فرارسیدن هفته بین المللی سلامت مردان، شرایط همه گیری کووید ۱۹ را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به سلامتی مردان عنوان کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمد رضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: امسال با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا در دنیا و میزان ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان نسبت به زنان، این هفته را با تاکید بر سلامت مردان در برابر کووید ۱۹ گرامی میداریم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش هفته بین المللی سلامت مردان را فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی ، تلاش برای افزایش آگاهی مردان به موضوع سلامتی و تشویق آنان به مشارکت درتوسعه برنامه‌های بهداشتی پایه، ترغیب به رعایت شیوه زندگی سالم و انجام مراقبت‌های به موقع در بیماری‌های زمینه‌ای برشمرد.

رضانیا تصریح کرد: از آنجا که سطح حضور مردان و اشتغال آنها در جامعه در مقایسه با زنان بیشتر است، با این وجود کمتربه سلامت خود اهمیت می‌دهند، همچنین حضور مردان در بخش مشاغل پرخطر به لحاظ احتمال ابتلاء به کرونا از جمله حوزه مدیریت پسماند، حمل و نقل عمومی، آرامستان ها و یا فرودگاه‌ها بیشتر از زنان بوده و به همین دلیل به میزان بالاتری در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی افزود: ازسویی نیز باور‌های اشتباه فرهنگی مبنی بر برتر بودن و قوی‌تر بودن مردان نسبت به زنان و در نتیجه مغفول ماندن تمرکز بر سلامت موجب شده که مردان کمتر به سلامت خود اهمیت دهند و در مقایسه با زنان کمتر اصول بهداشتی تعریف شده مانند شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

دکتر رضانیا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه بیشترین علت مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای است گفت: در این میان مردانی که دارای تغذیه ناسالم، عدم تحرک و چاقی هستند، بیشتر در معرض ابتلاء به کرونا خواهند بود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش مشغله کاری، برنامه غذایی ناسالم ،تحرک ناکافی، اضافه وزن و مصرف دخانیات را از دیگر عوامل تأثیرگذار برای ابتلای بیشتر مردان به ویروس کرونا در مقایسه با زنان برشمرد.

رضانیا با تاکید بر اینکه مصرف دخانیات در مردان از جمله سیگار و قلیان بیشتر از زنان است گفت: ویروس کرونا ارگان‌های مختلف بدن انسان را درگیر می‌کند و بیشترین تأثیرگذاری آن بر ریه است که در افراد سیگاری و یا مصرف کنندگان قلیان موجب پایین آمدن سطح اکسیژن و کاهش سلامت ریه می‌شود و در صورت ابتلاء به کرونا ، فرد دچارعفونت ریه، تشدید آن و گاهی منجر به مرگ می شود.

وی در پایان بیان داشت: تلاش می‌کنیم در هفته بین المللی سلامت مردان، عواملی که در افزایش احتمال ابتلای آنها به کرونا تأثیرگذار است را معرفی و از برخی مسائل غیر قابل جبران تا حدی جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.