• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

کسب رتبه ۱۶۲ بانک پاسارگاد در میان ۱۰۰۰ بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور

  • کد خبر : 94384
  • 24 شهریور 1403 - 13:41
کسب رتبه ۱۶۲ بانک پاسارگاد در میان ۱۰۰۰ بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور

بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در فهرست ۱۰۰۰بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۴ از طرف نشریه بنکر، با ۴۳ پله صعود به جایگاه بی‌سابقه ۱۶۲ جهان و ۱۲ خاورمیانه دست یافت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، بر اساس آخرین رتبه‌بندی مؤسسه بنکر که در ماه جولای ۲۰۲۴ منتشر شده است، بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب نموده و موجب اهتزاز پرچم افتخار برای کشور عزیزمان شده است.
در این راستا بانک پاسارگاد با ۴۳ پله صعود نسبت به سال گذشته، جایگاه بی‌سابقه ۱۶۲ جهان و ۱۲ خاورمیانه را به خود اختصاص داد و در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک در سطح خاورمیانه درخشید. 
علاوه بر این براساس معیار نرخ بازده سرمایه (ROC) با کسب بازده ۳۳٫۷درصدی رتبه دوم خاورمیانه و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده ۲٫۸درصدی رتبه سوم خاورمیانه را کسب کرد.
گفتنی است کسب این افتخارات و جایگاه‌های شایسته در شرایط وجود تحریم‌های اقتصادی ظالمانه حاکم بر کشورمان و افت قابل توجه ارزش پول ملی میسر گردیده که نشان از توانمندی این بانک در عرصه بین‌المللی دارد. بانک پاسارگاد با تکیه بر سرمایه‌انسانی کارآمد، حمایت مستمر سهامداران و توان مالی خود به این موفقیت‌ها دست یافته است. 
گفتنی است در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان که توسط نشریه بنکر صورت می‌پذیرد، بانک‌ها بر اساس شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان، سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و نتیجه دقیقی از وضعیت آن‌ها ارائه می‌گردد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=94384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.