• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

کتاب اصول و روش تفسیر قرادادهای بیمه منتشر شد

  • کد خبر : 11333
  • 27 اسفند 1399 - 18:50
کتاب اصول و روش تفسیر قرادادهای بیمه منتشر شد

کتاب «اصول و روش تفسیر قرادادهای بیمه » اثری است که در عین بررسی دکترین تفسیری حقوق قراردادها، به بررسی دکترین تفسیری حقوق بیمه پرداخته و با نگاهی دقیق‌تر و اختصاصی‌تر در این زمینه به نتایجی دست یافته و به ارائه پیشنهاداتی می‌پردازد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، کتاب اصول و روش تفسیر قراردادهای بیمه نوشته حمید حمیدیان، توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد. در این کتاب به بررسی اصول و روش تفسیر قرادادهای بیمه پرداخته شده است.
مطالب این کتاب در یک مقدمه و دو بخش ارائه شده است. بخش اول به مباحث مفهومی و مبانی نظری که در تفسیر قراردادهای بیمه مؤثر است اختصاص یافته است. در فصل اول این بخش مفاهیمی که لزوما در راستای قراردادهای بیمه باید شرح داده شود، مشخصات قراردادهای بیمه که متشکل از ویژگی‌های عام این بیمه‌نامه‌ها با سایر قراردادها است و ویژگی‌های خاص این بیمه‌نامه‌ که آن را از سایر قراردادها متمایز می‌کند مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل دوم این بخش نیز، مبانی و زیربنای نظری دکترین تفسیری در قرادادهای بیمه مورد توجه قرار می‌گیرد.
در بخش دوم، به بحث پیرامون دکترین اولیه و ثانویه پرداخته می‌شود. فصل اول از این بخش به بررسی و شرح دکترین اولیه، ابزاری که برای تفسیر بر مبنای این دکترین وجود دارد و در نهایت قواعدی که در تفسیر بیمه‌نامه‌ها بر مبنای این دکترین باید اعمال شود اختصاص یافته است. در فصل دوم نیز، بررسی دکترین ثانویه تفسیر قراردادهای بیمه که رویکردی حمایتی از بیمه‌گذار در راستای حمایت از مصرف‌کننده و طرف ضعیف‌تر در قرارداد ارائه شده است پرداخته می‌شود.
علاقه‌مندان جهت خرید کتاب « اصول و روش تفسیر قرادادهای بیمه » می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.