• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

کاهش ۲۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در آغاز هفته

  • کد خبر : 2124
  • 17 آبان 1399 - 13:57
کاهش ۲۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در آغاز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸۰۶۷  واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۰۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷۳ واحدی به رقم ۱۵ هزار و ۸۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته (شنبه هفدهم آبان ماه ۹۹)،  شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۳۴۰ واحدی معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۱۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۳۶۰ واحدی معادل ۰.۹۰ درصد، عدد ۳۷۱ هزار و ۵۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۰۱ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۳۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۶۵۴۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۶۵۱ واحد کاهش به رقم ۸۷۵ هزار و ۲۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۰۶۵۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کگل، کچاد، پارس، شتران، وغدیر، شبندر، اخابر، وبملت، فخوز و پارسان با بیشترین کاهش، نقش زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، خاهن و پکرمان با بیشترین افزایش، تاثیری مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ هزار و ۱۲۸ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۳۰  هزار و ۹۳۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کپارس (کاشی‌ پارس) با ۴.۸۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای خرینگ، فاما، رکیش، کساوه، لسرما و قزوین بود. همچنین نماد معاملاتی پارس (پتروشیمی پارس) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فسازان، قنیشا، نوری، کاما، فخوز و شبندر بود.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، وبصادر، وبملت، سیتا، امین، ولپارس، خگستر، ثبهساز، حکشتی و خاهن به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی کدما،  ولپارس،  ثامید،  امین یکم،  یاقوت،  کسرام و خزر  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی  فولاد، فملی،  وملی،  ثشاهد،  کسعدی،  شبندر و  نوری، بیشترین حجم عرضه را داشتند.
بیشترین بازدهی متعلق به گروه: تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتوری و کمترین بازدهی نیز متعلق به گروه: زراعت و خدمات وابسته بود.
نوسان نماگر صنایع
بر اساس این گزارش، امروز اکثر شاخص صنایع منفی بودند و تنها شاخص صنعت ذغال سنگ با افزایش همراه بود. دیگر صنایع نظیر فرآورده نفتی، کانه فلزی، محصولات کاغذ، محصولات کاغذ،  حمل و نقل،  رادیویی و فلزات اساسی، با کاهش مواجه شدند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.