• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

کاهش ۱۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس

  • کد خبر : 14841
  • 28 اردیبهشت 1400 - 18:18
کاهش ۱۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱ هزار و ۱۳۰ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۳۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۸ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۷۵ واحد رسید.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۳ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۰۴ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۷۸۷ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد، عدد ۴۰۲  هزار و ۷۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۴۵۲ واحدی به رقم ۲۶۰ هزار و ۸۲۶ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۵۵۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۲۲ واحد کاهش به رقم ۸۵۹ هزار و ۳۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۹۵۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت، اخابر، خساپا، وبصادر، حکشتی و غبشهر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد و ومعادن ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  میلیارد و ۸۹۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۷۳۱  نوبت معامله و به ارزش ۳۳  هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شغدیر(پتروشیمی غدیر) با ۴.۷۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای اپال، ومعادن، ونیکی، سشمال و ما بود. همچنین نماد معاملاتی کاذر(فرآورده‌های‌نسوزآذر) با ۴۵.۷۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبشهر، شاملا، کطبس، بترانس، ختوقا و دلقما قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.