• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

کاهش هزینه عملیاتی بانک‌ها با حکمرانی اقتصاد دیجیتال امکان پذیر است

  • کد خبر : 60613
  • 29 آذر 1401 - 8:11
کاهش هزینه عملیاتی بانک‌ها با حکمرانی اقتصاد دیجیتال امکان پذیر است

خاندوزی گفت: با حکمرانی دیجیتال امکان عدالت بیش‌تر، شفافیت بیش‌تر، هزینه عملیاتی کمتر بانک‌ها و بیمه‌ها وجود دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایبِنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه که امروز مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: بهره‌وری و عدالت دو کلید واژه است که بر آن تاکید می‌کنم.

امروزه در جهانی زندگی می‌کنیم که عرف و زیست اجتماعی مردم به انقلاب دیجیتال گره خورده و یکی از عواملی که ورود اقتصاد دیجیتال به عرصه اقتصاد را سرعت بخشید، کرونا بوده است.

خاندوزی افزود: همه اجزای اقتصادی از جمله حوزه مالی که بانک و بیمه نیز از مصادیق برجسته آن است، تحت تاثیر اقتصاد دیجیتال هستند. در اینباره باید با سرعت بالایی با فناوری و تحول دیجیتال تطبیق پیدا کنیم.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: مولفه بهره‌وری و عدالت به معنی دسترسی برابر در مواجهه با عصر دیجیتال دگرگون شده‌اند. در اقتصاد هر دو گروه خواهان بهره‌وری و عدالت باید به استقبال تحول دیجیتال بروند. با حرکت به سمت دیجیتالی شدن هزینه‌های مبادلاتی کاهش می‌یابد و از طرفی دسترسی به خدمات افزایش می‌یابد.

وی افزود: دسترسی به اطلاعات مالی بانک‌ها و بیمه‌ها به صورت برخط هم در لایه کسب و کارها و هم در نظارت و حکمرانی متاثر از اقتصاد دیجیتال فرصت‌های بسیاری را در اختیارمان گذاشته است.

خاندوزی با بیان این سوال که چرا سرعت تحولات اقتصاد دیجیتال به اندازه فناوری و توقع جامعه نخبگانی بالا نیست؟، گفت: این مهم ترین مسئله سیاست‌گذاری است. با اینکه خدمات نسبت به گذشته بهتر شده است اما این رشد متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست. دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیران این حوزه در سرعت بخشیدن به تحولات بعضا کند عمل کرده و مقاومت می‌کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه صحبت‌های خود گفت: با حکمرانی دیجیتال امکان عدالت بیش‌تر، شفافیت بیش‌تر، هزینه عملیاتی کمتر بانک‌ها و بیمه‌ها وجود دارد اما مقاومت‌های بدنه اجرایی و بوروکراسی مانع از آن است. این موضوع نه فقط در حوزه بانکی بلکه در تمام بخش‌ها دیده می‌شود. غلبه بر این مقاومت‌ها موضوعی است که باید به آن بپردازیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=60613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.