• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

کار بسیار زیادی نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی باید انجام شود/ خدانیامرزد آن‌هایی را که نگذاشتند روابط ما با برخی کشور‌های همسایه خوب باشد

  • کد خبر : 16688
  • 20 خرداد 1400 - 18:27
کار بسیار زیادی نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی باید انجام شود/ خدانیامرزد آن‌هایی را که نگذاشتند روابط ما با برخی کشور‌های همسایه خوب باشد

رئیس جمهور تأکید کرد: کار بسیار جدی و زیادی باید نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی در جامعه صورت گیرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل ازایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو گفت: قبل از هر چیز باید احترام‌مان را نسبت به حضرت فاطمه معصومه بیان کنیم، حوزه علمیه در کنار حرم شریف این بزرگوار قرار دارد. خود من هم افتخار می‌کنم طلبه این حوزه بودم و سالیان زیادی در این حوزه بهره گرفتم. این حوزه بسیار عظیم و مرکز بزرگی است. به نظر من اگر حضرت فاطمه به ایران نیامده بود و قبر شریف ایشان اینجا نبود ما از این ظرفیت بهره‌مند نبودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین روز دختر را که مصادف با میلاد حضرت معصومه است تبریک می‌گویم، دختران ایرانی عفیف و پاکدامن پرتلاش هستند.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم در مدارس مدیریت‌ها و غیره، زنان و دختران دوشادوش مردان و پسران تحقیق و کار و تلاش می‌کنند.

 رئیس دولت تاکید کرد: امروز آن چیزی که خداوند مقرر کرده بود برای مقام زن و دختران ما به بهترین وجه در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرده است اما کار بسیار زیادی نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی باید صورت گیرد.

وی یادآور شد: این دولت از ابتدای روی کار آمدنش تصمیم گرفت درصدی‌از کارها بر عهده زنان باشد که به ۲۵ درصد رسید که امیدوارم چند درصد باقی مانده در دولت بعدی محقق شود.

روحانی گفت: ما وظیفه داریم به خانم‌ها احترام بگذاریم آنها شخصیت‌های برازنده جامعه ما هستند و از لحاظ دیدگاه انسانی و از مقام و منزلت زن و مرد با یکدیگر تفاوتی ندارند.

وی خاطر‌نشان کرد: زنانی هستند که می‌توانند حتی در علم دانش پیشتاز باشد امروز در کنکور و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم شاگرد اول‌ها زنان هستند که برای آنها آرزوی موفقیت بیشتری می‌کنیم.

روحانی اظهار داشت: یک گوش شنوایی نیاز است تا بشنود که این افتتاح‌ها در دوران تحریم و کرونا چه ارزشی دارد. از آغاز سال ۹۹ ما این افتتاح پنجشنبه‌ها را شروع کردیم و امروز هفتاد و یکمین افتتاح است. بخشی از این افتتاح‌ها ریل گذاری برای دولت بعدی هم است. ۱۹ هزار مگاوات برق طراحی شده و افتتاح‌های آن برای دولت‌های بعدی است و آن دولت هم طرح‌‌هایی را دارد که توسط دولت‌های بعدی افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز پنجاه و ششمین سد در دولت تدبیر و امید در کشور افتتاح شد، خاطر نشان کرد: به طور متوسط هر ۵۰ روز یک سد افتتاح شده و هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب افتتاح و هر ماه  یک تصفیه خانه فاضلاب افتتاح می‌کنیم. در روستا‌های ما یک کار بزرگی انجام گرفته است. این روز‌ها هیچکس از آبادانی روستا‌ها توسط دولت حرف نمی‌زند. کار عظیمی در بخش گازکشی، جاده‌سازی، مراکز بهداشتی و آموزشی، اشتغال‌های سالم و پایدار در روستاها صورت گرفت. تا سال ۹۲ یک میلیون نفر از آب سالم پایدار بهره مند بودند در این هشت سال این یک میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وی بیان داشت: همه اینکار‌ها انجام شده است تا ما به دنیا بگوئیم که جنگ اقتصادی و کرونا نمی‌تواند ما را از تلاش، فعالیت و آبادانی ایران عزیز باز دارد. البته هر دوی این‌ها حرکت ما را کند کرده است. اگر این خبیث یعنی ترامپ نبود در طول این ۴ سال اخیر، ۱۴ میلیارد دلار دیگر در آب و برق سرمایه گذاری می‌شد. ۱۴ میلیارد را این خبیث قفل کرد. بانک‌های خارجی آماده بودند پول را بدهند تا طرح‌ها در اینجا انجام شود. اگر جنگ اقتصادی نبود این افتتاح دو چندان بود و مردم می‌دیدند چه کار عظیمی در اینجا شکل گرفته است.

رئیس جمهور بیان داشت: ما همیشه بر تعامل سازنده تاکید کردیم و گفتیم راه حل این است و در داخل تولید و تلاش کنیم، اما با انزوا نباید زندگی کنیم. ما با کشور‌های دوستدارمان و مخصوصا همسایگان در تماس باشیم. خدانیامرزد آن‌هایی که نگذاشتند روابط ما با برخی کشور‌های همسایه خوب باشد و کار‌های کودکانه و احمقانه انجام دادند و به مراکز دیپلماتیک حمله کردند. اگر نبود شرایط بهتری داشتیم.

روحانی با اشاره به هماهنگی بین ایران، روسیه و چین در وین گفت: این دولت یکبار تحریم را در سال ۹۴ شکست و در سال ۱۴۰۰ هم یکبار دیگر تحریم را خواهد شکاند. این وظیفه و اراده ما است، این کار را خواهیم کرد. شکاندن این تحریم در سال ۱۴۰۰ در قدم‌های آخر است. مردم ما بدانند این تحریم برداشته خواهد شد، آمریکا ناچار است این تحریم را بر دارد و پای میز مذاکره آمده است. اکثر مسائل حل و فصل شده و چند مساله هم باقی مانده آن‌ها هم حل و فصل خواهد شد و ان شا الله تحریم شکسته خواهد شد و مردم می‌توانند شرایط بهتری را در زندگی خود شاهد باشند.

روحانی با بیان اینکه  بعد از پیروزی انقلاب ما و روسیه روابط خوبی داشتیم، اظهار داشت:  اما در این هشت سال روابط ما در زمینه های مختلف توسعه پیدا کرده و می‌خواهم از دولت روسیه و شخص آقای پوتین بدلیل همه تلاش‌هایی که در این مدت در بعد سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای داشتند تشکر کنم. ما همکاری‌های بسیار زیادی با روسیه در سوریه داشتیم. همکاری‌های مهم سه جانبه در زمینه آذربایجان، قفقاز و اوراسیا داشتیم.

وی با اشاره به قدم‌های خوب در زمینه رژیم حقوقی خزر با روسیه، افزود: کلنگ ساخت دو نیروگاه هسته‌ای زده شده که در حال ساخت و ساز است. با کشور روسیه در زمینه مسائل نظامی مخصوصا دفاعی داشتیم که بعد از ورود اس ۳۰۰ از روسیه، روابط ما در این زمینه گسترده تر از قبل شد.

روحانی با اشاره به تلاش‌های مشترک ایران و روسیه در وین برای احیای برجام، تصریح کرد: روسیه یک کشور مهم برای ما و همسایه مهم و روابط ما به نفع دو ملت و منطقه و مسائل جهانی خواهد بود. از چند سال پیش با آقای پوتین راجع به طرح‌های مشترک در ایران رایزنی شد. بروکراسی های دو طرف باعث شد این طرح یک مقدار با تاخیر شروع شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.