• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

کارسازی چک های جدید، منوط به ثبت در سامانه صیاد است

  • کد خبر : 11619
  • 03 فروردین 1400 - 12:40
کارسازی چک های جدید، منوط به ثبت در سامانه صیاد است

«قانون اصلاح قانون صدور چک» که با هدف اعتبار بخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود، صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک های جدید را به رعایت برخی فرایندها ملزم کرده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این قانون تاکید دارد که صادرکننده چک باید مندرجات آن شامل تاریخ سررسید، مبلغ و اطلاعات هویتی ذینفع را علاوه بر اینکه در برگ چک درج می کند، در سامانه صیاد نیز ثبت کند.
همچنین ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید مندرجات آن را در سامانه صیاد، استعلام و با مندرجات برگ چک تطبیق دهد. اشخاصی که قصد انتقال چک را دارند نیز دیگر نیازی به پشت نویسی چک ندارند و باید اطلاعات هویتی ذینفع جدید را در سامانه صیاد ثبت کنند.
انجام این امور از طریق ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد شامل اینترنت بانک و موبایل بانک بانک ها، برنامک های موبایلی حوزه پرداخت و شعب بانک های عامل امکان پذیر است.
بانک ملی ایران نیز اپلیکیشن «ایوا» را به منظور درج اطلاعات چک در سامانه صیاد به کاربران معرفی کرده است.
رنگ چک های جدید «بنفش» است و در بالا و سمت چپ هر برگ چک، یک شناسه یکتای ۱۶ رقمی درج شده است. همچنین عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» روی این چک ها مشاهده می شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.