• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

«کارت اعتباری» تسهیلاتی در راستای افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان

  • کد خبر : 7113
  • 23 دی 1399 - 17:59
«کارت اعتباری» تسهیلاتی در راستای افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان

کارت اعتباری به عنوان ابزاری کارآمد جهت پرداخت تسهیلات خرد می‌تواند ضمن افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان، زمینه‌ساز حمایت از تولیدملی و به‌تبع آن توسعه اقتصادی کشور باشد.

یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی در راستای حمایت از تولید ملی و به‌تبع آن رشد و توسعه اقتصادی کشور، ایجاد قدرت خرید مناسب در مصرف‌کنندگان جهت خرید این تولیدات می‌باشد. در واقع همراستا با حمایت از تولید ملی باید حمایت کافی در خصوص ایجاد قدرت خرید مناسب در مصرف‌کنندگان نیز مورد توجه قرار گیرد، از این طریق است که می‌توان با تکمیل این فرآیند به شکوفایی اقتصاد ملی دست یافت.

کارت اعتباری را می‌توان به عنوان ابزاری مناسب جهت دریافت تسهیلات خرد دانست. در واقع کارت اعتباری ابزاری است که در راستای اعطای تسهیلات خرد و افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان به‌عنوان خدمات بانکی به ایشان ارائه می‌شود. مصرف‌کنندگان می‌توانند از این طریق ضمن دریافت تسهیلات مناسب با نرخ بازگشت پایین، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

استفاده از تسهیلات خرد در قالب کارت اعتباری دارای مزیت‌های مختلفی است، از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

مردم همواره ترجیح می‌دهند برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز خود از منابع مالی در دسترس و با قدرت مدیریت مناسب استفاده نمایند. کارت اعتباری این امکان را در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

اعطای تسهیلات خرد در قالب کارت اعتباری باعث می‌شود مشتریان دسترسی سریع‌تری به منابع مالی لازم در قالب اعتبار خرید، از بانک‌ها داشته باشند و بانک‌ها نیز با اطمینان بیشتر و روال اداری کمتر بتوانند این اعتبار را برای مشتریان فراهم کنند.

در این راستا بانک پاسارگاد با هدف تکمیل و توسعه طرح «تسهیلات ارزان‌قیمت» و همچنین بهره‌مندی هر چه بیشتر گروه مشتریان حقیقی از تسهیلات این بانک اقدام به ارائه «کارت اعتباری ارزان‌قیمت بانک پاسارگاد» کرده است.

طرح کارت اعتباری ارزان‌قیمت بانک پاسارگاد، بر مبنای نتیجه اعتبارسنجی مشتریان محترم و در راستای تلاش در جهت گسترش هرچه بیشتر سطح مراودات ایشان با بانک طراحی شده است. در این طرح بر اساس امتیاز سپرده‌های مشمول مشتریان، تسهیلاتی در قالب عقد مرابحه و از طریق ابزار کارت اعتباری به آنان اعطا می‌شود.

این طرح برای کلیه مشتریان حقیقی که دارای سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌عادی یا قرض‌الحسنه جاری (با دسته چک یا بدون دسته چک) هستند در نظر گرفته شده است.

مشتریان جهت بهره‌مندی از مزایای این طرح پس از ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن «ویپاد»،باید جهت اعتبارسنجی و بررسی شرایط اعتباری خود به شعبه عامل مراجعه نمایند. همچنین مشتریان باید سطح احراز هویت خود را در اپلیکیشن ویپاد حداقل تا سطح۳ (ثبت تاریخ تولد مشتری توسط ایشان و تطابق اطلاعات با استعلام اخذ شده از سامانه ثبت احوال) ارتقا دهند.

بعد از گذشت حداقل ۳ماه از ثبت درخواست و دارا بودن شرایط اعتباری لازم پس از اعتبارسنجی، این تسهیلات در قالب کارت‌اعتباری به متقاضیان با شرایطی به شرح زیر ارائه می‌شود:

نحوه محاسبه امتیاز جهت برخورداری از این طرح بدین صورت است که به ازای هر ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ریال «حداقل موجودی روزانه« سپرده‌های مشمول مشتریان از زمان «ثبت درخواست دریافت تسهیلات»، یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود و امتیاز تجمعی سپرده‌های مشمول مشتریان از زمان ثبت درخواست از طریق اپلیکیشن ویپاد، حداقل به مدت ۳ماه و حداکثر به مدت ۱‌سال، محاسبه خواهد شد.

حداقل مبلغ تسهیلات اعطایی به مشتریان در قالب این طرح، مبلغ ۱۰۰میلیون ریال و حداکثر مبلغ مذکور ۳۰۰میلیون ریال می‌باشد.

البته باید توجه داشت، از آنجا که مجموع اعتبار قابل تخصیص از سوی شبکه بانکی کشور به هر مشتری در قالب کارت اعتباری، حداکثر ۵۰۰میلیون ریال است، لذا تخصیص اعتبار در قالب کارت اعتباری و از طریق این طرح نیز در مجموع اعتبار قابل تخصیص به هر مشتری، لحاظ خواهد شد.

شایان ذکر است نرخ سود بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری در ازای ماندگاری وجوه در سپرده قرض‌الحسنه جاری مشتری و متناسب با ضریب اعطای تسهیلات و با توجه به شرایط درخواستی ایشان، ۱۲، ۱۵ و ۱۸درصد است؛ همچنین نرخ سود بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری در ازای ماندگاری وجوه در سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی مشتری و متناسب با ضریب اعطای تسهیلات و با توجه به شرایط درخواستی ایشان، ۱۵ و ۱۸درصد است.

مهلت بازپرداخت این تسهیلات به صورت یکجا حداقل ۳ماه و حداکثر ۱سال، و به صورت اقساطی حداقل ۱۲ماه و حداکثر ۳۶ماه است. مشتریان حداکثر ۱سال پس از ثبت درخواست فرصت دارند تا از امتیازات خود برای دریافت تسهیلات استفاده نمایند.

هم‌میهنان گرامی می‌توانند برای دریافت و نصب اپلیکیشن ویپاد به کافه بازار، یا سایت بانک پاسارگاد به نشانی www.bpi.ir و یا وب سایت ویپاد به آدرس www.wepod.ir مراجعه نمایند.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرسwww.bpi.ir/icc مراجعه کرده و یا با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی به شماره‌۸۲۸۹۰ تماس حاصل نمایند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=7113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.