• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

چین به دنبال بهره‌برداری از یوان دیجیتالی

  • کد خبر : 11511
  • 30 اسفند 1399 - 19:44
چین به دنبال بهره‌برداری از یوان دیجیتالی

پکن در حال ایجاد چارچوبی است که در آن بانک مرکزی با همکاری نهادهای مالی بین المللی بر تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتالی نظارت کند.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، چین در راستای تلاش های خود برای جهانی سازی یوان در نظر دارد تا پلتفرم های جدیدی برای ایجاد امکان انجام تجارت با دیگر کشورها بر بستر یوان دیجیتالی را فراهم کند. پکن در حال ایجاد چارچوبی است که در آن بانک مرکزی با همکاری نهادهای مالی بین المللی بر تراکنش های مرتبط با ارزهای دیجیتالی نظارت کند.  

میشل سونگ- مدیر مرکز تحقیقات فین تک در دانشگاه فودان گفت: برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتالی که بر بسترهای خاص بلاک چین متمرکز هستند، یوان دیجیتالی از نظر فنی وجوه تمایز بسیاری دارد.  

به عقیده برخی از کارشناسان، چین نیاز دارد تا با همکاری شرکای تجاری اصلی خود و قطب های مالی منطقه ای یوان را با شرایط جدید انطباق دهد تا یوان در شکل دیجیتالی از نظر فنی، قانونی و مالی قابلیت استفاده در دیگر کشورها را داشته باشد. پیش از این یک پلتفرم پرداخت ارزی فرامرزی توسط بانک مرکزی تایلند و هنگ کنگ توسعه یافته بود که می تواند در توسعه یوان دیجیتالی از ایده های آن استفاده شود. در این پروژه، هشت بانک تایلندی و دو بانک هنگ کنگی به طور آزمایشی کار انجام مبادلات با استفاده از رمزارزها را آغاز کرده اند.  

توانی راتنا- مدیرعامل اندیشکده ارزهای دیجیتالی گفت: چین به دنبال جهانی سازی یوان است و برای تحقق این هدف لازم است در مذاکره با دیگر بانک های مرکزی در جهان، یک چارچوب مورد توافق طرفین برای انجام تراکنش ها با استفاده از یوان دیجیتالی ایجاد شود.  

در حال حاضر چین مراحل آزمایشی راه اندازی یوان دیجیتالی را سپری می کند و پس از فاز اولیه، کار استفاده از این ارز در دیگر شهرهای بزرگ این کشور در حال انجام است. چین می خواهد در زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ امکان استفاده از یوان دیجیتالی فراهم باشد. یوان دیجیتالی همچنین قرار است برای انجام مبادلات خارجی، تجارت بین المللی و تبدیل ارز استفاده شود.  

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.