• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

پیشنهاد تشکیل هلدینگ‌های مشترک تجاری و صنعتی ایران و روسیه

  • کد خبر : 7664
  • 02 بهمن 1399 - 16:43
پیشنهاد تشکیل هلدینگ‌های مشترک تجاری و صنعتی ایران و روسیه

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در همایش ویدئو کنفرانسی صنعتی- تجاری ایران و روسیه با ابراز خرسندی از افزایش مبادلات بازرگانی دو کشور در سال گذشته بر ضرورت گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری دو کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در توسعه مبادلات بازرگانی با یکدیگر تأکید کرد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از ایلنا، همایش ویدئوکنفرانسی صنعتی- تجاری ایران و روسیه با حضور حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، اولگ ریزانتسف، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه و جمعی از مقامات و فعالان حوزه صنعت و تجارت دو کشور برگزار شد و طی آن در خصوص ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در تولید خودرو، هواپیما، بالگرد، قطعه‌سازی و کشتی‌سازی و راهکارهای تقویت همکاری صنعتی و تجاری ایران و روسیه گفتگو و تبادل نظر شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست خطاب به معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، با تأکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور پیشنهاد داد بخش تجارت نیز به کارگروه همکاری مشترک صنعتی دو کشور افزوده شود تا موضوعات تجاری دو کشور به صورت جدی‌تر عملیاتی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این همایش مقدمه‌ای برای برگزاری جلسه کارگروه کاری صنعت بین دو کشور در چارچوب کمسیون مشترک است، گفت: انتظار داریم رونمایی‌های انجام شده، ظرفیت‌های مشترک دو کشور و تبادل نظر انجام شده منجر به توافقاتی در این حوزه‌ها شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزود: این موافقت‌نامه می‌تواند فرصت خوبی را برای افزایش حجم تجارت دو کشور فراهم کند.

زادبوم در پایان اظهار امیدواری کرد افق‌های قابل توجهی در همکاری دو کشور در احداث کشتی‌های مسافربری، ماهیگیری و باربری گشوده شود.

در ادامه اولگ ریزانتسف، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز با اشاره به اینکه طرف روسی برای گفتگوهای سازنده با طرف ایرانی آماده است، گفت: این همایش به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری جلسه گروه کاری صنعت روسیه در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور است و انتظار داریم رونمایی از طرح‌هایی که از طرف شرکت‌های ایران و روسیه صورت گرفت، منجر به توافق مشخص شود و در متن صورت جلسه گروه‌های کاری ثبت شود.

پیشنهاد تشکیل هلدینگ‌های مشترک تجاری و صنعتی

در ادامه این نشست کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی در روسیه نیز با ارائه پیشنهاد تشکیل هلدینگ‌های مشترک تجاری و صنعتی با هدف بهره‌مندی بهینه از کریدور سبز گمرکی به وزارت صنعت و تجارت روسیه گفت: همکاری مشترک هلدینگ‌های دو کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه مراودات بازرگانی بین ایران و روسیه داشته باشد.

 وی تولید مشترک خودرو و قطعه‌سازی، تبادل تجربه، تحقیق و پژوهش در زمینه نوآوری‌های مربوط به طراحی و ساخت خودروهای سنگین، از جمله اتوبوس، کامیون و خودرو سواری، بازاریابی و  سرمایه‌گذاری مشترک را از دیگر ظرفیت‌های موجود برای همکاری مشترک عنوان کرد

سفیر ایران در روسیه، توسعه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل را یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم برای همکاری عنوان کرد و گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب، تقویت ناوگان دریایی و حمل و نقل ترکیبی، شامل حمل و نقل جاده‌ای – ریلی – دریایی‌، می‌تواند در تسهیل تجارت بین دو  کشور همسایه نقش مهمی ایفا کند.

وی توسعه بنادر و استفاده از کشتی‌های باری، فعالیت مشترک در زمینه تولید هواپیما و بالگرد را از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه برای همکاری برشمرد.

گفتنی است، در این همایش طرف‌های ایرانی و روسی در چارچوب چهار گروه کاری شامل هواپیماسازی، کشتی‌سازی، خودروسازی و تجارت مواد غذایی امکان توسعه همکاری‌های دوجانبه در این حوزه‌ها را بررسی کردند

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=7664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.