به گزارش رویداد خبر به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست به نقل از روزنامه آفتاب اقتصادی، محمود لیائی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: در حال حاضر ۲۰ خط مستقیم بین استانی داریم تا مرسوله
ها سریع تر به مقصد برسند.
وی افزود: «هدف نهایی این است که مشخص شــود مرسوله توسط چه کسی ارسال می شود و در چه زمانی به دست گیرنده می رسد.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه هوشمندسازی پست سبب کاهش فرایندهای اجرایی پست می شود افزود: «هزینه های دریافتی از مردم بابت ارسال مرسوله کم است و تعرفه ها نسبت به تورم افزایش نداشته است بنابراین با هوشمندسازی می توانیم سالیانه تعرفه پستی را پنج درصد کاهش دهیم.»
وی اظهار کرد: «هرچقدر سرانه پستی را بالا ببریم، هزینه های تمام شده کاهش پیدا می کنند.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه حدود سه درصد توزیع مرسوله ناموفق، در کشور داریم گفت: «ماموران پستی مجهز به جی پی اس هستند و موقعیت آن ها لحظه ای ثبت می شود.»
لیائی اضافه کرد: «مشتریان می توانند هرگونه خسارت به مرسولات پستی را در سامانه غرامت ثبت تا اقدام به پرداخت خسارت شود.»
وی از اضافه شدن هفتصد دستگاه موتور برقی به پست تهران خبرداد و گفت: «در کشور ۱۲ هزار موتور برای توزیع مرسوله داریم که باید با موتور برقی جایگزین شوند.»
لیائی گفت: «پست ایران در رتبه ۵۲ در بین کشورهای دنیا قرار دارد، این جایگاه در حوزه پست مناسب است اما از نظر سرانه پستی مناسب نیست.»
وی با بیان اینکه عمده ارتباط مردم با پست در زمینه بسته های پستی است خاطر نشان کرد: «بعد از ایام کرونا مردم به خرید اینترنتی روی آوردند. در حال حاضر ۸۰ درصد بسته ها به صورت کارتنی و ۲۰درصد به صورت پاکت های نامه است که نشان دهنده گسترش تجارت الکترونیکی است.»
مدیرعامل شرکت ملی پست بیان کرد: «برنامه یک ساله ای را برای تحول دیجیتال هوشمند در پست در نظر گرفته ایم چرا که تغییر زیرساخت ها همراه با هوشمند سازی می تواند جایگاه ایران را در دنیا بهبود بخشد.»
پست در مسیر “هوشمندسازی” و “تحول دیجیتال”
مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: «هوشمندسازی پست، کاهش فرایندهای اجرایی عملیات پستی را در بر داشته است.»