• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

پست بانک ایران در توسعه اقتصاد روستاها و تحقق اقتصاد دیجیتال نقش بسیار کلیدی داشته است

  • کد خبر : 26226
  • 12 مهر 1400 - 14:57
پست بانک ایران در توسعه اقتصاد روستاها و تحقق اقتصاد دیجیتال نقش بسیار کلیدی داشته است

دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح و بهره برداری از ۸۸ باجه بانکی روستایی پست بانک ایران ، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: پست بانک ایران به واسطه آورده های مالی، حمایت از طرح های اقتصادی در دورترین نقاط کشور و خدمت رسانی ویژه به روستاییان از طریق باجه های خدمات بانکی ، در توسعه اقتصاد روستا نقش بسیار کلیدی داشته است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر زارع پورگفت: پست بانک ایران در کنار بقیه ظرفیت های موجود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مثل شرکت پست و دفاتر ICT ، می تواند ظرفیت هایی را ایجاد کنند که ما راهبر تحول دیجیتال در روستاها باشیم و شاهد شکوفایی اقتصاد روستا با محوریت اقتصاد دیجیتال باشیم.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : با هدفگذاری صورت گرفته برای پست بانک ایران ، ان شالله چهره محرومیت از روستاها زدوده می شود که بتوانیم بحث محرومیت زدایی را داشته باشیم و توسعه اقتصاد دیجیتال را در روستاها با رهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق نماییم.
دکتر زارع پور درخصوص برنامه های ۴ساله برای پست بانک ایران تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات پست بانک ایران هستند ولی طبیعی است که باید هدفگذاری به سمت پوشش ۱۰۰درصدی باشد.
وی در پایان تاکید کرد: روستاهای زیر ۲۰ خانوار یا روستاهای عشایر نشین که کوچ می کنند و ۶ ماه از سال خالی از سکنه هستند ، طبیعتا در اولویت بعدی این پوشش دهی هستند. ولی هدفگذاری باید این باشد که تمام روستاهایی که جمعیت قابل توجهی دارند از خدمات پولی و بانکی به واسطه پست بانک ایران بهره مند شوند. 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=26226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.