• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
4

پرداخت بیش از ۲۰۰ هزار فقره وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی/ برگزاری بیش از ۲۱۵ نشست تعاملی با شرکای اجتماعی سازمان

  • کد خبر : 38634
  • 18 بهمن 1400 - 11:59
پرداخت بیش از ۲۰۰ هزار فقره وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی/ برگزاری بیش از ۲۱۵ نشست تعاملی با شرکای اجتماعی سازمان

سازمان تامین اجتماعی همواره بر ارزش و جایگاه والای بازنشستگان و خانواده و تکریم این قشر از جامعه تاکید فراوان داشته و به خوبی می‌توان این مهم را در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متعدد و اثربخش در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی و تقویت و افزایش انگیزه این عزیزان و همچنین پاسداشت نهاد خانواده و تجلیل از جایگاه رفیع بازنشستگان و مستمری بگیران که به مرحله اجرا درآمده، مشاهده کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اهم اقدامات و عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی را مرور می‌کنیم.

الف – مهمترین اقدامات و عملکرد:
۱٫ ثبت نام و پرداخت تعداد ۲۱۷۰۷۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۷۰  میلیون ریالی به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور
۲٫ بررسی و ارائه راهکارهای افزایش تسهیلات قرض الحسنه برای بازنشستگان و بیمه شدگان در جهت تقویت و توسعه ارائه خدمات توانمند سازی ذی نفعان سازمان
۳٫ راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی و برگزاری کارگاه های آموزشی تبیین قوانین و مقررات هیات های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات و بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور
۴٫ برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اجرای طرح: “انتخاب بازنشسته، همسر بازمانده، از کارافتاده کلی نمونه” در سراسر کشور
۵٫ برگزاری سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر
۶٫ برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم در جهت ایجاد و توسعه مفاهیم تامین اجتماعی و فعالیتهای فرهنگی واجتماعی در بین دانش آموزان سراسر کشور
۷٫ برگزاری همایش آموزشی و هم اندیشی رابطین بیمه‌ای در ۳۳ استان کشور بصورت حضوری و غیر حضوری
۸٫ برگزاری کمیته ساماندهی مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و موسسات تابعه
۹٫ اتخاذ تدابیر لازم در جهت جلب مشارکت خیرین و کارفرمایان
۱۰٫ همکاری و مشارکت جدی در اجرای ارائه طرح تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای با عنوان “بیمه خانواده ایرانی”
۱۱٫ تهیه و تنظیم دستورالعمل “توسعه تعامل و هم اندیشی با شرکای اجتماعی، نهادهای مدنی و حاکمیتی”
۱۲٫ برگزاری بیش از  ۲۱۵ نشست تعاملی با شرکاء اجتماعی سازمان
۱۳٫ اجرای طرح مشاوره کارگاهی و هم اندیشی، آموزشی رابطین بیمه‌ای در سطح استان‌ها
۱۴٫ برپایی غرفه اطلاع رسانی و ارائه مشاوره تخصصی به کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران در نمایشگاه ها
۱۵٫ برگزاری سمینارهای گفتمان سازی تامین اجتماعی با موضوع عدالت و توسعه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بخش دولتی و آزاد
۱۶٫ برگزاری سالانه جشنواره ملی و استانی  معرفی چهره های برتر حوزه کارفرمایی و کارآفرینی با اهدا جوائز و لوح تقدیر و تندیس
۱۷٫ برگزاری مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر در ۴ رشته مفاهیم، قرائت، ترتیل و حفظ
۱۸٫ برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف در بین کارکنان
۱۹٫ هدایت و راهبری ادارات کل بیمه ای و مدیریت های درمان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز
۲۰٫ اتخادذ تدابیر لازم برای آموزش پیشگیری از حوادث کارگران و رابطین معدنی سراسر کشور در استان کرمان
۲۱٫ در دستور کار قرار گرفتن اجرای طرح رفاهی و گردشگری مستمری‌بگیران تامین اجتماعی
۲۲٫ آماده سازی پیش نویس تهیه وتدوین پیوست و بسته فرهنگی برای برنامه ها، طرح ها و پروژه های سازمان
۲۳٫ تدوین و تولید محصولات و اقلام فرهنگی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران با عناوین بیماری‌های چشمی سالمندان، سلامت روان سالمندان و تغذیه سالمندان
۲۴٫ تهیه آخرین اخبار و گزارش‌های تحلیلی وآماری و انعکاس آن در فضای مجازی و وب سایت‌های تشکل‌های اجتماعی به منظور افزایش اطلاعات بیمه‌ای شرکای اجتماعی
۲۵٫ تهیه و تولید ۱۰ عنوان بروشور اطلاع رسانی در حوزه کارفرمایی
۲۶٫ تهیه و ارسال کتاب، بروشور و لوح فشرده قوانین ومقررات و تهیه دفتر دوم کتاب خاطرات ماندگار خاطرات بازنشستگان

ب- اهم برنامه های آتی:
۱٫ اجرای طرح برگزاری شورای راهبردی شرکای اجتماعی با حضور مدیران ارشد سازمان در راستای تحقق سه جانبه گرایی و رسیدگی به مسائل و مطالبات شرکاء اجتماعی
۲. اجرای طرح جذب بیمه شدگان جدید در حوزه های مشاغل آزاد (زنان خانه دار، دانشجویان)
۳٫ تهیه و تنظیم طرح سراسری آموزش ایمنی کارگران ساختمانی در قالب برنامه تحولی سازمان
۴٫ اجرای طرح گفتمان مردمی تامین در قالب تشکیل ۴ گروه مجازی اجتماعی با عناوین “گفتمان مردمی تامین با کارفرمایان وپیمانکاران”، گفتمان مردمی تأمین با بیمه شدگان”، “گفتمان مردمی تأمین با بازنشستگان و مستمری بگیران”
۵٫ برگزاری کارگاه آموزشی قوانین و مقررات حوزه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور
۶٫ تدوین بسته فرهنگی ارتقا سطح سلامت و ترویج مفاهیم درمانی برای بیمه شدگان
۷٫ توسعه مفاهیم تأمین اجتماعی در متون درسی و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش
۸٫ برنامه ریزی برای حضور در ۱۰  کارگاه‌ بزرگ صنعتی و خدماتی برای تبیین و تشریح مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی
۹٫ برگزاری نشست های تخصصی با شرکای اجتماعی
۱۰٫ برگزاری کارگاه آموزشی قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی
۱۱٫ اجرای طرح برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناسبات تقویمی سال
۱۲٫ برگزاری مرحله نهایی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مشهد مقدس

گزارش عملکرد اداره کل هماهنگی امور استان‌ها:
۱- به روز رسانی چشم انداز اداره کل و ارزیابی وضعیت موجود براساس مدل SWOT
۲- تهیه و تدوین شیوه نامه ساماندهی بازدیدهای نظارتی از واحدهای اجرایی
۳- بازنگری و تهیه پیش نویس اولیه دستورالعمل اجرایی ماده ۴۶ آیین‌نامه مالی سازمان
۴- کسب نتایج حاصل از بازخورد تفویض اختیار به استانها به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بررسی و جمع بندی نظرات استانها و واحدهای ستادی مربوطه
۵- برگزاری و پیگیری مصوبات کمیته ساخت و ساز و رسیدگی به درخواست‌های واصله از استان‌ها
۶- برگزاری و پیگیری مصوبات کمیته تهاتر در جهت وصول بدهی‌های معوق سازمان
۷- هماهنگی و برگزاری جلسه با واحدهای ذیربط ستادی و شرکت‌های وابسته به سازمان جهت نهایی‌نمودن پروژه‌های آماده افتتاح، کلنگ‌زنی، توسعه و یا افزایش ظرفیت مراکز درمانی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی
۸- برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر جلسات ملاقات های عمومی مدیران استانها با مخاطبین سازمان
۹- نظارت بر اجرای صحیح آئین‌نامه ها، بخشنامه‌ها، دستورالعملها و مقررات مربوطه و اخذ گزارش از اداره‌کل و مدیریت درمان استانها
۱۰- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم در ارتباط با سفرهای استانی و بازدید مقامات سازمانی و فراسازمانی از واحدهای استانی و اجرائی
۱۱- برنامه‌ریزی و انجام بازدیدهای نظارتی از واحدهای استانی و اجرائی با عنایت به مسائل و مشکلات
۱۲- برنامه ریزی و انجام اقدامات مرتبط با برگزاری همایش های سراسری مدیران، نشست های منطقه ای، جلسات ویدئو کنفرانس و …
۱۳- ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباط با واحدهای اجرایی و ستادی در خصوص مشکلات موجود
۱۴-  تلاش در جهت ایجاد وفاق بین مدیران و رؤسای واحدهای اجرایی بیمه ای و درمانی در سطح استان‌ها

۱۵-  ایجاد و بروزرسانی بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز حوزه اداره کل هماهنگی امور استان‌ها
۱۶- اجرای طرح بررسی عملکرد شعب اقماری و اجرای طرح پایلوت رضایت سنجی از پرسنل شعب
۱۷-  تنظیم برنامه پنج ساله و برش یکساله پدافند غیرعامل سازمان با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور
۱۸- انجام سطح‌بندی مراکز ثقل سازمان برای واحدهای تابعه
۱۹- پیگیری تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شرکت‌های تابعه سازمان و گزارش به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هماهنگی و پیگیری برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل و روز ایمنی در برابر بلایا
۲۰-   پیگیری، اقدامات احتیاطی و تهیه گزارش در پی احتمال و یا رخداد حوادث و سوانح
۲۱-  اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و ۴ دوره آموزش به ویژه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و روز ملی ایمنی
۲۲-  بررسی و آسیب‌شناسی قانون مدیریت بحران
۲۳-  پیگیری گزارشات مربوط به ارزیابی آب بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی
۲۴-  راهبری ادارات کل به منظور تهیه نقشه جغرافیایی محدوده شعب سراسر کشور و تجمیع و ارسال آن  جهت استفاده در خدمات غیرحضوری
۲۵-  پیگیری امکان اختصاص کدینگ بودجه از سوی سازمان پدافند غیر عامل
۲۶-  تشکیل جلسات کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حسب نیاز
۲۷-  ابلاغ و پیگیری کلیه دستورالعمل‌های حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به واحدهای تابعه سازمان
۲۸-  تهیه پروپوزال پیشنهاد پروژه مشترک با استفاده از کمک‌های توسعه‌ای اتحادیه اروپا و پروپوزال پروژه پیشنهادی مشترک با دفاتر تخصصی سازمان ملل متحد
۲۹-  تهیه، تدوین و پیشنهاد برنامه‌های عملیاتی و تحولی به منظور بسترسازی جهت دستیابی به اهداف سازمانی، مبتنی بر آسیب‌شناسی و مطالعه شرایط موجود
۳۰- پیگیری جهت احیای نظام پیشنهادات
۳۱-  بررسی و ارائه پیشنهادات اصلاحی درخصوص سند حقوق شهروندی
۳۲-  ارائه برنامه‌های پیشنهادی جهت کسب منابع بیشتر و کاهش منابع سازمان
۳۳-  ارائه برنامه‌ها و راهکارها از سوی اداره کل هماهنگی امور استان‌ها
۳۴-  ارائه سند شرح نیازمندی‌ها جهت برنامه‌های عملیاتی اداره کل هماهنگی امور استان‌ها
۳۵- تهیه چارچوب اطلاعات مورد نیاز جهت معرفی سازمان در نشست‌های بین المللی
۳۶-  پیشنهاد طرح های تحولی حوزه اداره کل هماهنگی امور استان‌ها جهت ستاد نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی مربوط به قرارگاه رفاه مردم
۳۷-  بازبینی شاخص‌های ارزیابی مربوط به مزایای انگیزشی حوزه اداره کل هماهنگی امور استان‌ها در سطح ستادی، استانی و واحدهای تابعه
۳۸-  تنظیم برنامه و پیگیری مکاتبات مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور
۳۹-  پیگیری مربوط به مصوبات جلسات شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تحول راهبردی
۴۰-  ارائه وبینار تبیین و تشریح شاخص‌های مزایای انگیزشی استان‌ها از منظر اداره کل هماهنگی امور استان‌ها

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=38634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.