گوگل مپس ویژگی جدیدی موسوم به Community Feed را به پلتفرمش اضافه میکند. ویژگی جدید اخبار مربوط به منطقهای خاص را منتشر میکند و اطلاعاتی دربارهی جدیدترین دیدگاهها و عکسها و پستهای کسبوکارها و نیز کاربران دنبالشونده را بهاشتراک میگذارد. اخبار جامعه (Community Feed) تعامل کسبوکارهای محلی با مشتریانشان را بیشتر میکند.
ویژگی جدید در تب Explore قرار میگیرد و کاربران اپلیکیشن گوگل مپس میتوانند مطالب منتشرشده را اسکرول و لایک کنند و بهآسانی به آخرین اخبار و مطالب روز از منابع معتبر دسترسی داشته باشند. ازاینپس، کسبوکارهای دارای حساب Google My Business میتوانند پستهایی در گوگل مپس منتشر کنند تا مصرفکنندگان از معاملات جدید و بهروزرسانی منو و سایر پیشنهادها مطلع شوند. گوگل اعلام کرد هدف ویژگی جدید تمرکز روی کسبوکارهای فعال حوزهی غذا و نوشیدنی است.
پیشاز این، کسبوکارها میتوانستند چنین پستهایی را در گوگل مپس منتشر کنند، با این تفاوت که قبلا کاربران فقط با دنبالکردن پروفایل کسبوکارها میتوانستند مطالب آنها را دریافت کنند.
اکنون، گوگل با افزودن ویژگی Community Feed این امکان را برای کسبوکارها فراهم میکند تا مطالبشان برای کاربرانی نیز نشان داده شود که آنها را دنبال نمیکنند. گوگل اعلام کرده که میزان بازدید پستها پس از اعمال تغییر جدید افزایش یافته است. گفته میشود براساس آزمایشهای اخیر روی Community Feed پیش از عرضهی عمومی آن، میزان بازدید پستهای کسبوکارها به بیش از دو برابر قبل افزایش یافته است.ویژگی جدید Community Feed علاوهبر بهاشتراکگذاری پستهای کسبوکارها، امکان انتشار محتوای کاربران و دیدگاههای اخیر Local Guides را فراهم میکند. کاربران در سرویس Local Guides اطلاعاتی دربارهی مکانهای محلی بهاشتراک میگذارند تا از مزایایی مانند نشان پروفایل و دسترسی زودتر به قابلیتهای جدید گوگل بهرهمند شوند. برای دریافت مطالب کاربران Local Guides در Community Feed، باید آنها را در گوگل مپس دنبال کنید. همچنین، مطالب رسانههای منتخب ازجمله The Infatuation و سایر رسانههای موجود در گوگل نیوز درصورت مرتبطبودن در بخش Community Feed برای کاربران نشان داده میشود.
بسیاری از ویژگیهای Community Feed پیش از عرضهی این قابلیت بهشکل دیگری در گوگل مپس وجود داشتند. برای مثال، تب Updates گوگل مپس مطالب و اخبار کسبوکارها بهاشتراک میگذاشت و تب Explore کسبوکارها را براساس نوع فعالیتشان (مانند رستوران فضای باز) در بالای صفحهی اپلیکیشن گروهبندی میکرد و به کاربران اجازه میداد در هر دسته جستوجو و عکسهای مدنظر هر کسبوکار و رستوران را مشاهده کنند.
در بهروزرسانی جدید گوگل مپس، گروههای کسبوکارها در بالای صفحهی اپلیکیشن نشان داده میشوند و اخبار و مطالب منتشرشده در زیر آن قرار میگیرند. کاربران پس از اسکرولکردن این صفحه میتوانند مطالب دلخواهشان را لایک کنند و پیشنهادهای آتی براساس همین لایکها به کاربران نشان داده میشود. همچنین، آنها میتوانند برای مشاهدهی مطالب بیشتر از هر کسبوکار، آن را دنبال کنند و در تب Updates، از مطالب منتشرشدهی آنها مطلع شوند. ناگفته نماند امکان گذاشتن نظرات روی هر پست وجود نخواهد داشت.
گوگل با اعمال تغییرات جدید تلاش میکند کاربران را به استفاده بیشتر از اپلیکیشن گوگل مپس تشویق کند. علاوهبر مطلعشدن کاربران از اخبار محلی و تجربهی کاربران از بازدید یا فعالیت جدید و پستهای کسبوکارها، ویژگی جدید میتواند در سفر و تحقیق دربارهی مناطق دیگر کاربردی باشد. درواقع، Community Feed براساس مکان زندگی و مکان درلحظهی کاربر طراحی نشده است و او میتواند اطلاعاتی دربارهی مکانهای دیگر کسب کند.
میتوان گفت ویژگی Community Feed رقابت گوگل مپس با فیسبوک را بیشتر میکند. پیشتر، قابلیت دنبالکردن و پیامدادن به کسبوکارها به گوگل مپس افزوده شده بود که فیسبوک تمامی این ویژگیها را داشت. کسبوکارها در گوگل مپس میتوانند لوگو و تصویر شاخص و نام کوتاه داشته باشند؛ درست همانند قابلیتهایی که امروزه Facebook Pages ارائه میدهد. گوگل اعلام کرد ویژگی Community Feed برای تمامی دستگاههای آیاواس و اندروید در سراسر جهان ارائه میشود و کاربرانی که تاکنون ویژگی جدید را در گوگل مپس مشاهده نمیکنند، تا چند روز آتی برایشان دردسترس قرار میگیرد.