• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

وزارت صمت باید صدای اصناف باشد/ فشار زیادی روی صنوف است

  • کد خبر : 4357
  • 23 آذر 1399 - 16:29
وزارت صمت باید صدای اصناف باشد/ فشار زیادی روی صنوف است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: وزارت صمت متولی اصناف است و اصناف زیرمجموعه وزارت صمت هستند و لازم است تا وزارت صمت صدای اصناف باشد و برای حمایت از این بخش قدم های لازم را بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف ایران، رسول جهانگیری اظهار داشت: اصناف در همه عرصه ها بدون هیچ چشم داشتی همکاری کرده و همیشه در صحنه حاضر بوده اند و سیل مشارکت اصناف در مسائل مدنی، اجتماعی و انقلابی و کمک های مومنانه بر کسی پوشیده نیست و اصناف همیشه در خط مقدم مشکلات کشور قرار گرفته اند و حال انتظار دارند تا وزارت صمت به عنوان متولی بخش اصناف صدای حمایت از صنوف باشد.
وی تصریح کرد: اصناف شرایط دولت را درک می کنند، اما باید مشکلات و دغدغه های اصناف نیز شنیده شود و وزارت صمت مسئول است تا از بخش زیرمجموعه خود که در شرایط کرونا آسیب های زیاد دیده حمایت کند و دغدغه ها و مشکلات این بخش را به گوش به مسئولان برساند و در راستای حل مشکلات اصناف با سازمان امورمالیاتی و تامین اجتماعی و ستادملی کرونا صحبت کند.
جهانگیری تصریح کرد: بیش از ۱۰ ماه است که اصناف درگیر مشکلات و محدودیت های مقابله با بیماری کرونا هستند و آنقدری که دیگر مشاغل در انتقال کرونا سهیم هستند، اصناف نیستند اما تمامی فشارها و محدودیت ها برای اصناف درنظر گرفته می شود و شاید تنها به دلیل این باشد که اصناف در ویترین شهری قرار گرفته و بیشتر به چشم می آیند.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: اصناف از وزارت صمت به عنوان متولی این بخش انتظار دارند که اگر مجموعه ای در خصوص اصناف اظهار نظر می‌کند و یا حقوق این بخش را نادیده می‌گیرد به عنوان مسئول پاسخ گو باشد و دفاع کند و جایگاه و موقعیت اصناف را حفظ کند.
وی تاکید کرد: دولت چون هیچ سهمی برای اصناف در ماهیت وجودی ندارد و تمهیداتی چون زمین رایگان، سرمایه گردش و مواد اولیه که برای صنایع لحاظ کرده برای اصناف دیده نشده و سهمی در دایر کردن واحدهای صنفی نداشته است به همین جهت حمایتی نیز از این بخش ندارد و دولت باید بداند که اگر شرایط کسب وکار برای اصناف فراهم شود و بازار رونق بگیرد این آرامش به جامعه نیز منتقل می شود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به شرایط اقتصادی بازار و آسیب بخش کثیری از اصناف در شرایط کرونا و اعمال محدودیت ها لازم است تا وزارت صمت رایزنی های لازم را با دولت جهت حمایت از اصناف در خصوص ارائه بسته حمایتی، معافیت مالیاتی و بیمه ای و تسهیلات مناسب با یک سال تنفس داشته باشد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=4357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.