• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

وان‌پلاس نورد ۲ ۵G احتمالا ۲ مرداد عرضه می‌شود

  • کد خبر : 18334
  • 15 تیر 1400 - 9:41
وان‌پلاس نورد ۲ ۵G احتمالا ۲ مرداد عرضه می‌شود

این‌طور که به نظر می‌رسد، وان‌پلاس احتمالا در نظر دارد گوشی میان‌رده‌ی بعدی خود یعنی وان‌پلاس نورد ۲ ۵G را در تاریخ ۲ مرداد راهی بازار کند.

وان‌پلاس بعد از اینکه از اولین گوشی میان‌رده‌ی خود تحت عنوان وان‌پلاس نورد در سال گذشته رونمایی کرد، با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد. شرکت چینی تا قبل از اولین گوشی از سری نورد فقط به تولید پرچم‌دار مشغول بود و به همین خاطر کاربران بی‌صبرانه منتظر این بودند این شرکت یک گوشی میان‌رده را هم راهی بازار کند که این اتفاق در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

بعد از موفقیت چشمگیری که وان‌پلاس نورد کسب کرد، وان‌پلاس تصمیم گرفت سبد محصولات میان‌رده‌ی خود را گسترش داده و گوشی‌های بیشتری را در محدوده‌ی عملکرد و قیمتی مختلف راهی بازار کند. این‌طور شد که سری وان‌پلاس نورد N را به‌عنوان گوشی‌های اقتصادی شرکت شاهد بودیم. بعد از وان‌پلاس نورد اما دیگر خبری از یک گوشی میان‌رده‌ی قدرتمند نشد.

البته انتظار داشتیم امسال، جانشین نورد اوریجینال راهی بازار شود که این اتفاق هم خواهد افتاد و محصولی تحت عنوان نورد ۲ ۵G جایگزین مدل ۲۰۲۰ خواهد شد. در رابطه با این گوشی خبرهای نسبتا زیادی منتشر شده است اما نمی‌دانستیم وان‌پلاس چه زمانی قرار است از آن رونمایی کرده و آن را راهی بازار کند.

هفته‌ی گذشته خبری منتشر شد که در آن توانستیم تقریبا به طور کامل از مشخصات وان‌پلاس نورد ۲ ۵G مطلع شویم که البته حتی در آن خبر هم اشاره‌ای به تاریخ عرضه‌ی آن نشده بود. اما به گفته‌ی یکی از موثق‌ترین افشاگرانی که بیشتر پیرامون محصولات وان‌پلاس خبر منتشر می‌کند، (این فرد Mukul Sharma نام داشته و با نام کاربری stufflistings در توییتر فعالیت می‌کند)، گویا ۲۴ جولای (۲ مرداد) تاریخی خواهد بود که در آن از گوشی وان‌پلاس نورد ۲ ۵G رونمایی خواهد شد. با توجه به این موضوع می‌توان تخمین زد حدودا طی ۱۰ روز انتهایی این ماه (اواخر تیرماه یا اوایل مرداد ماه) شاهد رونمایی رسمی این محصول خواهیم بود.

برای مقایسه، وان‌پلاس نورد ۵G در تاریخ ۲۱ جولای سال گذشته رونمایی و اوایل آگوست در یک سری از بازارهای خاص در اروپا و آسیا راهی در دسترس قرار گرفت. بدین ترتیب تاریخی که برای رونمایی و عرضه‌ی مدل نورد ۲ در نظر گرفته شده غافلگیرکننده است چون انتظار داشتیم فاصله‌ی بیشتری بین آن‌ها وجود داشته باشد اما گویا وان‌پلاس می‌خواهد تنها یک یا دو روز بعد از رونمایی، نماینده‌ی مورد انتظار خود را راهی بازار کند. البته از این موضوع به طور کامل مطمئن نیستیم چون شاید کمبود جهانی تراشه روی عرضه‌ی این گوشی هم اثر بگذارد. به همین خاطر هم هست که افشاگر یاد شده معتقد است اگر هیچ تغییر لحظه آخری وجود نداشته باشد، قطعا برنامه‌ی وان‌پلاس همان‌طور خواهد بود که به آن اشاره شده (عرضه در ۲ مرداد).

مشخصات فنی که با توجه به خبرها و شایعه‌ها انتظار داریم در وان‌پلاس نورد ۲ ۵G ببینیم شامل نمایشگر ۶٫۴۵ اینچی از نوع OLED با نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتز، پردازنده‌ی قدرتمند مدیاتک Dimensity 1200 که در گوشی گیمینگ ردمی هم استفاده شده، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین سه‌گانه شامل ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی احتمالا فوق عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو یا سنجش عمق و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در مدل پایه می‌شوند.

به نظر می‌رسد این اطلاعات راجع به مشخصات فنی کاملا درست باشد چرا که بسیاری از منابع و خبرگزاری‌ها به آن اشاره داشته‌اند. اما نمی‌دانیم آیا وان‌پلاس مانند مدل اولیه‌ی نورد، برای این گوشی هم مدلی با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در نظر می‌گیرد یا خیر. وان‌پلاس ۲ احتمالا یک گوشی با قیمت مناسب خواهد بود اما بعید به نظر می‌رسد در کشور آمریکا راهی بازار شود؛ درست مانند نسخه‌ی اولیه. اما امیدواریم برخلاف وان‌پلاس نورد، این گوشی را در بیشتر کشورهای آسیایی شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.