• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

وان‌پلاس نورد ۲ به پردازنده‌ی سفارشی Dimensity 1200-AI مجهز خواهد شد

  • کد خبر : 18568
  • 18 تیر 1400 - 19:26
وان‌پلاس نورد ۲ به پردازنده‌ی سفارشی Dimensity 1200-AI مجهز خواهد شد

با تایید وان‌پلاس، به نظر می‌رسد گوشی مورد انتظار وان‌پلاس نورد ۲ قرار است با یک پردازنده‌ی سفارشی Dimensity 1200-AI راهی بازار شود.

وان‌پلاس قصد دارد به‌زودی از گوشی وان‌پلاس نورد ۲ به عنوان دومین میان‌رده‌ی قدرتمند خود رونمایی کند. محصولی که پیش از این اطلاعات زیادی در رابطه با آن منتشر شده و تقریبا می‌توان گفت بیشتر از نیمی از جزئیات مربوط به سخت‌افزار و شکل ظاهری این گوشی طی خبرهای اخیر بدستمان رسیده و تنها چیزی که مانده، رونمایی رسمی خود گوشی است تا از اندک اطلاعات باقی مانده نیز باخبر شویم.

اما خب اطلاعات پیرامون نماینده‌ی میان‌رده‌ی وان‌پلاس هنوز هم منتشر می‌شوند که مورد آخر توسط خود شرکت تایید شده و این یعنی در حال حاضر موثق‌ترین و رسمی‌ترین خبر را در رابطه با وان‌پلاس نورد ۲ در اختیار داریم. البته این خبر پیرامون پردازنده‌ی بکار رفته در این گوشی است که پیش‌تر شنیده بودیم Dimensity 1200 خواهد بود؛ همان پردازنده‌ی قدرتمندی که در گوشی گیمینگ ردمی K40 مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، وان‌پلاس از معماری متن‌باز Dimensity 5G استفاده کرده تا Dimensity 1200 را به صورت سفارشی برای میان‌رده‌ی جدید خود یعنی وان‌پلاس نورد ۲ طراحی کند. در نتیجه نامی که برای این پردازنده در نظر گرفته می‌شود، Dimensity 1200-AI خواهد بود که خب بدیهی است تغییراتی که وان‌پلاس روی آن اعمال کرده بیشتر در چه زمینه‌ای بوده است (با توجه به کلمه‌ی AI به معنای هوش مصنوعی).

همانطور که اشاره شده، ظاهرا وان‌پلاس این پردازنده را در راستای بهبود عملکرد هوش مصنوعی سفارشی کرده که به نظر می‌رسد بتواند عملکرد وان‌پلاس نورد ۲ را در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری، بهبود کیفیت صفحه نمایش و کاهش زمان تاخیر هنگام بازی و مواردی از این دست بهبود ببخشد.

در این گوشی قابلیتی تحت عنوان AI Photo Enhancement قرار خواهد گرفت که قادر به تشخیص ۲۲ سناریوی مختلف عکاسی و اعمال بهترین تنظیمات برای آن‌هاست که از جمله این موارد می‌توان به اعمال بهترین تنظیمات ممکن برای حالت شب یا سایر موارد عکاسی در نور کم اشاره کرد. حالت دیگری هم با عنوان AI Video Enhancement برای این گوشی در نظر گرفته شده که می‌تواند HDR را حین ضبط ویدیو در شرایطی که نیاز است فعال کند.

این تراشه‌ی سفارشی علاوه بر قابلیت‌های یادشده، از DOL-HDR نیز پشتیبانی می‌کند (Digital OverLap)؛ جالب اینجاست سنسوری که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند در حال حاضر در گوشی‌های سری وان‌پلاس ۹ مورد استفاده قرار گرفته و برخلاف HDR، می‌تواند برای کاهش جلوه‌های شبح‌مانند (Ghosting) حین عکاسی بسیار نتیجه‌ی بهتری را رقم بزند.

Smart Ambient Display دیگر قابلیتی است که با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند به شکل هوشمندتری کنترل میزان روشنایی خودکار صفحه را برعهده بگیرد و این کار را هم با در نظر گرفتن شرایط نوری محیط و همچنین نوع محتوای به نمایش درآمده انجام می‌دهد. صحبت از محتوا که شد بهتر است به این موضوع هم اشاره کنیم که تراشه‌ی Dimensity 12000-AI بکار رفته در وان‌پلاس نورد ۲ این گوشی را قادر می‌سازد تا ویدیو‌های SD و SDR را به کیفیت HD و HDR ارتقا دهد.

همانطور که اشاره شد، این خبر توسط خود وان‌پلاس تایید شده و از صحت آن کاملا مطمئن هستیم. در واقع باید گفت این تنها خبری است که پیرامون وان‌پلاس نورد ۲ منتشر شده و می‌توانیم به صورت صد درصد به آن اعتماد کنیم. اما با این حال یک سری خبرها از افشاگران و خبرگزاری‌های معتبر منتشر شده که در آن شاهد افشای اطلاعات سخت‌افزاری پیرامون نماینده‌ی میان‌رده‌ی وان‌پلاس بودیم. از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی با وضوح +FHD این گوشی اشاره کرد که پنلی از جنس AMOLED داشته و رفرش‌ریت آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. همچنین باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع (با سرعت نامشخص) از سایر مواردی به شمار می‌روند که انتظار داریم در وان‌پلاس نورد ۲ شاهد باشیم.

در بخش دوربین هم گفته می‌شود سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 ساخت سونی به عنوان دوربین اصلی در این محصول ایفای نقش خواهد کرد که در کنار یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق، مجموعه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری وان‌پلاس نورد ۲ را روی پنل پشتی آن تشکیل می‌دهند. البته سنسور IMX789 (و نه IMX766) که در گوشی‌های سری وان‌پلاس ۹ تعبیه شده امکان پشتیبانی از قابلیت DOL-HDR را دارد. بنابراین به نظر می‌رسد این گوشی باید به سنسور اصلی قدرتمند پرچم‌دارهای شرکت چینی مجهز شود. اما خب در این رابطه اطلاع دقیقی نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم چه خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر می‌شود. لازم به ذکر است گفته می‌شود روی پنل جلویی این گوشی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی به شکل حفره‌ای تعبیه شده و نقش دوربین سلفی را ایفا می‌کند.

وان‌پلاس نورد ۲ با توجه به خبرهایی که پیرامون آن منتشر شده باید در تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ تیر) رسما رونمایی شود. حال اینکه چه زمانی شاهد عرضه‌ی آن به بازار خواهیم بود مشخص نیست. البته با توجه به شایعات گذشته، باید رونمایی از این گوشی را در تاریخی بین ۹ جولای تا روزی نامشخص در ماه سپتامبر شاهد می‌بودیم که خب با در نظر گرفتن صفحه‌ی مربوط به این محصول در آمازون و تیزر منتشر شده در توییتر، ظاهرا ۲۲ جولای تاریخ دقیق رونمایی از نماینده‌ی مورد انتظار وان‌پلاس خواهد بود.

اگر مشخصات فنی و قابلیت‌هایی که گفته می‌شود قرار است در وان‌پلاس نورد ۲ شاهد باشیم واقعا در آن وجود داشته باشند، قطعا با یکی از بهترین میان‌رده‌هایی طرف خواهیم بود که در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار بوده و قیمت بسیار مناسبی هم دارد. از بابت قیمت مناسب این محصول به این خاطر مطمئن هستیم که شرکت چینی سری اول وان‌پلاس نورد را با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد انتظار راهی بازار کرده بود. وان‌پلاس حتی پرچم‌داران مقرون به صرفه‌اش را نیز در محدوده‌ی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌کند. بنابراین این گوشی که یک میان‌رده به حساب می‌آید، قطعا کمتر از ۵۰۰ دلار یا در بیشترین حالت اندکی بیشتر از همین محدوده قیمت‌گذاری خواهد شد که در این صورت باید آن را رقیب جدی گلکسی A52 5G بدانیم.

البته نقطه برتری نماینده‌ی سامسونگ نسبتا به این محصول نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله‌اش است. در غیر این صورت با توجه به آنچه که می‌شنویم، بعید به نظر می‌رسد در بخش‌های دیگری شاهد برتری نماینده‌ی سامسونگ یا بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ی دیگر نسبت به این گوشی باشیم. گفته می‌شود وان‌پلاس نورد ۲ مانند نسل اول در کشور آمریکا عرضه نخواهد شد اما خب امیدواریم در عوض در بیشتر کشورهای آسیایی شاهد عرضه‌ی آن باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.