یکی از کارآمدترین راهکارهای سامسونگ در رسیدن به این هدف، تعریف برنامههای کوتاه و بلندمدت همکاری با برترین برندهای مختلف در جهان است. در ادامه برخی از برترین نمونههای این همکاریها را مرور کردهایم.
حلقهای برای بهترین تجربه بازی
شرکت سامسونگ الکترونیکس در جریان نمایشگاه CES 2022 از عرضه گیمینگ هاب خود برای تمامی سری تلویزیونهای جدید خود خبر داد که بدون نیاز به سختافزار اضافه، امکان دسترسی به بهترین محتواها و تجربههای بازی را برای کاربران فراهم خواهد کرد.
در این هاب، سامسونگ همکاری بلند مدتی را با برترین برندهای بازی مانند ایکسباکس، انویدیا، جی فورس، گوگل استادیا و اوتومیک آغاز کرده است. در ادامه این مسیر آمازون لونا هم به این لیست اضافه خواهد شد. به این ترتیب دارندگان انواع تلویزیونها و مانیتورهای گیمینگ سری ۲۰۲۲ سامسونگ میتوانند بدون نیاز به خرید سختافزار اضافه و تنها با استفاده از دستههای بازی بلوتوثی، به مجموعه بزرگی از بازیهای این برندها دسترسی پیدا کرده و تجربه بازیهای کامپیوتری را بر روی تلویزیون داشته باشند.
توسعه ارتباطات
سامسونگ علاوه بر ساخت ابزارهای الکترونیکی مختلف، بر توسعه سختافزاری و نرمافزاری شبکههای مخابراتی و ارتباطاتی هم تمرکز ویژهای دارد. همکاری با شرکتهای بزرگ زیرساخت با هدف توسعه شبکه و دسترسی بیشترین تعداد کاربر به ارتباطات با کیفیت آنلاین، جزو اصلیترین برنامههای سامسونگ است.
همکاری با شرکت مخابراتی Virgin Media O2 انگلستان یکی از نمونههای این همکاری است. در این برنامه سامسونگ در نصب و توسعه سایتهای ۴G و ۵G در بخشهای مختلف کشور انگلستان مشارکت کرده و به توسعه سریعتر و گستردهتر دسترسی کاربران به این شبکههای ارتباطاتی کمک کرد.
از جمله فعالیتهای سامسونگ در این همکاری، امکان سنجی، تامین تجهیزات فنی، آزمایشهای اولیه و سنجش کیفی شبکه بود. این سایتها که در رنج ۸۰۰ مگاهرتز و ۲٫۱ و ۳٫۵ گیگاهرتز ایجاد شدهاند از تواناییهای اشتراک دینامیکی طیف (DSS) سامسونگ بهره میبرند.
افزایش عمر محصولات
شرکت سامسونگ الکترونیکس در یک برنامه همکاری با برند اورنج، طرحی را برای افزایش چرخه حیات و کاربری انواع محصولات گلکسی این شرکت تعریف کرد. بر اساس این برنامه، دو برند در زمینه کاهش پسماند و افزایش چرخه حیات محصولات گلکسی سامسونگ با هم همکاری میکنند.
یکی از بخشهای این برنامه، فراهم کردن امکان تعویض نسخههای قدیمیتر محصولات گلکسی سامسونگ با مدلهای جدیدتر و همچنین خرید نمونههای تعمیری و تضمین شده گوشیهای سامسونگ، موسوم به ریفربیش در کشورهای اروپایی است. به این ترتیب چرخه حیات محصولات گلکسی سامسونگ افزایش پیدا کرده و میزان پسماند ناشی از تولید و استفاده آنها کاهش مییابد که این امر به تامین اهداف سامسونگ در حوزه حفظ محیط زیست و کاهش ردپای کربن هم کمک خواهد کرد.
بهترین نمایشگرها
شرکت سامسونگ با هدف نمایش توانمندیهای فوقالعاده خود در حوزه نمایشگر و کمک به بهبود کلی کیفیت نمایشگرهای تجاری، به اتحادیه فناوری پارک هالیوود پیوست که پارکی با وسعت ۳۰۰ هکتار بوده و هدف از ایجاد آن کمک به توسعه نسل آینده نمایشگرهای تجاری در قالب یک پارک سرگرمی و ورزشی است.
در این پارک برندهای مختلف فعال در حوزه فناوری نمایشگرها مانند سوفی، گوگل، یوتیوب، ورایزن و غیره نیز حضور دارند.
وقتی صحبت از کیفیت تصویر میشود، سامسونگ پیشرفتهترین فناوری محدوده دینامیکی بالا (HDR) را ارائه میدهد. سامسونگ با تنظیم استاندارد برای نمایشگرهای استادیومی، جدیدترین نسخه HDR10+ را بکار گرفته است تا بهترین کیفیت تصویر را با تمام جزئیات بازی پیش چشم تماشاگران بگذارد. تماشاگرانی که بازی را در خانه دنبال میکنند هم با استفاده از نمایشگرهای سامسونگ به لطف دامنه دینامیکی بهبود یافته، تجربهای بسیار شبیه به حضور در ورزشگاه را خواهند داشت. پشتیبانی از HDR10+ نقش مهمی در ارتقای نمایشگرهای استادیومی در طول این همکاری خواهد داشت.
ورود به دنیای خمیده
سامسونگ در مقام برند پیشتاز در حوزه گوشیهای تاشو تلاش کرده است با بهینهسازیهای اپلیکیشنها و استفاده از فرم فاکتور تاشو، تجربه کاربر را از این گوشیها ارتقا دهد. در این میان همکاری با شرکای پیشرو در این صنعت، یکی از مهمترین اقدامات سامسونگ برای رسیدن به برترین تجربه کاربری تاشو در سری گلکسی Z است.
برای رسیدن به این هدف، سامسونگ همکاری خود را با شرکتهایی مانند گوگل و مایکروسافت گسترش داده تا بهترین تجربه از هر اپلیکیشن را روی موبایلهای تاشوی خود در اختیار کاربر قرار دهد. از جمله دستاوردهای این همکاری، طراحی اپلیکیشنهای اختصاصی برای نمایشگرهای تاشو است تا در صورت انتقال برنامه از صفحه جلویی به صفحه اصلی، کاربر بتواند از تمامی قابلیتهای آن اپلیکیشن در کنار ویژگیهای قدرتمند گوشیهای تاشو سامسونگ در زمینه مولتیتسکینگ استفاده کند.