• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

همه‌گیری کرونا در کنار تمامی مشکلات ومحدودیت‌های خود، آموزه‌های مهمی برای اقتصاد و صنعت بیمه به همراه داشته است

  • کد خبر : 11864
  • 10 فروردین 1400 - 16:10
همه‌گیری کرونا در کنار تمامی مشکلات ومحدودیت‌های خود، آموزه‌های مهمی برای اقتصاد و صنعت بیمه به همراه داشته است

از مهمترین آموزه‌های همه‌گیری ویروس کرونا ارتقاء درک وجود خطر و ریسک بین اشخاص و جوامع است و صنعت بیمه می‌تواند از این فرصت در جهت فرهنگ‌سازی و آگاه کردن شهروندان نسبت به ریسک و پوشش ریسک استفاده کند. آموزه دیگر، درک انتقال ریسک بوده و چنانچه این درک در جامعه و بازار گسترش یابد، فرهنگ‌سازی بیمه آسان‌تر می‌شود. همچنین جایگزین کردن روش‌های سنتی با روش‌های مدرن به تسریع فرهنگ‌سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه منجر خواهد شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بر این اساس، یازدهمین شماره ماهنامه تازه‌ها بیمه ایران و جهان ضمن پرداختن به این مفاهیم، گزارشی از نهاد بیمه و مستمری‌های بازنشستگی شغلی اروپا در رابطه با بیمه‌پذیریِ ریسک وقفه در کسب و کار ارئه کرده که خود دارای چهار مقاله مجزا در حوزه ریسک سیستمیک، انتقال ریسک به بازار سرمایه، اقدامات پیشگیرانه و بهره‌برداری از بیمه سنتی است. بررسی جایگاه اینشورتک در جهان کوید-۱۹ نیز از دیگر عناوین اصلی این شماره می‌باشد. در بخش مقاله علمی، تأثیر شیوع ویروس کوید-۱۹ بر صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌گر اتکایی مورد بررسی قرار گرفته و اثرات کوید-۱۹ بر صنعت بیمه جهان در گزارشی از انجمن بین‌المللی ناظران بیمه جهان و توسعه مطلوب اوراق بهادار بیمه‌ای غیر فاجعه‌آمیز در بخش اخبار ارائه شده است.
بخش شخصیت علمی برجسته به معرفی دکتر جیمز هیکمن از دانشگاه ویسکنسون-مدیسون آمریکا اختصاص یافته و نرم‌افزارهای شناسایی تقلب و ارزیابی ریسک در بیمه‌گری و دو کتاب در حوزه نفع بیمه‌پذیر و قانون و مدل‌های خسارت به ترتیب در بخش‌های یک معرفی تازه و تازه‌های نشر معرفی شده‌اند.
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل این شماره از ماهنامه تازه‌های بیمه ایران و جهان می‌توانند به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1324 مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.