• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

هماهنگی همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ / تبلیغات از ساعت ۷ صبح پنج شنبه ممنوع است / همه شعب اخذ رای دارای دستگاه احراز هویت هستند

  • کد خبر : 17146
  • 26 خرداد 1400 - 18:27
هماهنگی همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ / تبلیغات از ساعت ۷ صبح پنج شنبه ممنوع است / همه شعب اخذ رای دارای دستگاه احراز هویت هستند

وزیر کشور در نشست خبری خود با رسانه‌های خارجی از آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز چهارشنبه ۲۶ خردادماه در نشست خبری خود با رسانه‌های خارجی با اشاره به برگزاری انتخابات در روز جمعه ۲۸ خردادماه گفت: در شرایطی که در بسیاری از جا‌ها داده‌های دسترسی و امکانات توپوگرافی و ناهمواری‌ها و سختی‌های راه را داریم، ولی همه نیرو‌ها تلاش خواهند کرد تا انشاءالله در مورد مقرر یعنی در روز جمعه ۲۸ خرداد رای گیری از ساعت ۷ صبح آغاز و تا ۱۲ شب ادامه پیدا کند. ماموران شعب در صورت حضور افراد در شعب و حوزه‌های رای‌گیری تا ۲ بامداد هم آماده دریافت آرا هستند.

وی ادامه داد: حدود ۵۹ میلیون ٣١٠ هزار و ٣٠٧ نفر واجدین رای دادن هستند که از این تعداد ۲۹ میلیون و ٩٨٠ هزار و ٣٨ نفر آقایان و ۲۹ میلیون و ٣٣٠ هزار و ٢۶٩ نفر بانوان هستند.

وزیر کشور گفت: ما در این دوره باید خیرمقدم بگوییم به رای اولی‌ها که برای اولین بار در کشور رای می‌دهند. تعداد آن‌ها حدود یک میلیون و ٣٩٢ هزار و ۱۴۸ نفر است که از این تعداد حدود ٧٠۶ هزار و ٩٨٨ نفر آقایان و ۶۶۵ هزار و ١۶٠ نفر نیز از بانوان هستند.

وی ادامه داد: ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا اختصاص داده شده است. دلیل بیشتر بودن شعب اخذ رای در انتخابات شورا‌ها برای این است که در برخی روستا‌ها فقط صندوق رای سیار برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات در هماهنگی کامل هستند، تصریح کرد: وزارت نیرو مکلف شده به دستور رئیس جمهور برق تمام شعب رای در روز ۲۸ خرداد برقرار باشد. امکان رای دادن تقلبی به دلیل وجود دستگاه‌های آفلاین احراز هویت در انتخابات منتفی است. به دلیل تعطیلی مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که ما قرار دادیم، باعث شده است شرایط ویژه‌ای در این دوره ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=17146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.