• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

هزینه زندگی در تهران ۱.۵ برابر دیگر استان‌هاست

  • کد خبر : 2194
  • 18 آبان 1399 - 11:38
هزینه زندگی در تهران ۱.۵ برابر دیگر استان‌هاست

تهران- رویداد خبر – معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: در حالی که هزینه زندگی در تهران ۱.۵ برابر دیگر استان‌هاست، کارکنان استانی دولت در تهران خدمت رسانی به سایر استان‌ها را بر عهده داشته و ساکنان آن نیز حدود نیمی از مالیات کل کشور را می پردازند.

«غلامرضا عباس‌پاشا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بحث تامین و تخصیص منابع، استان تهران برابر با سایر استان‌ها دیده شده است، در حالی که هزینه‌های زندگی، جمعیت و خدمات ارائه شده در تهران با سایر نقاط کشور یکسان نیست.

وی یادآورشد: حتی با لحاظ جمعیت، ساختار و حتی نیروی انسانی، می‌توان گاه مشاهده کرد که در بحث منابع، تهران کمتر از سایر استان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

عباس‌پاشا اظهارداشت: آنچه که تاکنون در استان تهران نجات بخش بوده، مشارکت بخش خصوصی است که به کمک آن مسائل در تهران پوشیده شده و دیده نشده‌است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: دغدغه و مطالبه امروز استاندار و استانداری با توجه به هزینه های ۱.۵ برابری زندگی در تهران این است که منابع این استان در سطح وزارتخانه‌ها لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه جدی تهران این است که بودجه استانداری باید ملی لحاظ شود و نگاه ملی روی آن وجود داشته باشد.

عباس پاشا تصریح کرد: همانطور که تهران تامین کننده بیش از ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی کشور است، انتظار می‌رود که در زمان تخصیص منابع نیز این موضوع مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: معتقدیم که استان تهران باید نسبت به سایر استان ها رشد مضاعفی داشته‌ باشد به این دلیل که سربار تقاضای خدمات سایر نقاط کشور وارد این استان می‌شود و در عمل تهران به تمام نقاط کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اعلام کرد: حق مردم استان تهران این است که حداقل به اندازه سهمشان و نه بیشتر، رشد کنند و از منابع مالی برخوردار باشند.

عباس پاشا تاکید کرد: اگر منابع مالی و اعتباری برای این استان متناسب با سهم جمعیتی و درآمدی آن لحاظ شود، بدون شک می توان شاهد تحولات چشم گیری در بخش اداری، زیر ساختی و توسعه‌ای تهران بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: این استان خواستار اصلاح بودجه متناسب با جمعیت و هزینه‌های زندگی است و در صورت تحقق آن می‌توان شاهد تحولی در استان تهران بود. استان تهران سالانه بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین و محقق می‌کند در حالی که میزان بازگشت منابع آن به گفته کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، به ۲.۵ درصد نیز نمی‌رسد.

شهر تهران نزدیک هشت میلیون و استان تهران بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت دارد که معادل ۱۸ درصد جمعیت کل کشور محسوب می‌شود در حالی که مساحت این استان به ۰.۹ درصد مساحت کشور می‌رسد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.