• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

هجوم مشتریان آسیایی برای خرید نفت دریای شمال

  • کد خبر : 6788
  • 20 دی 1399 - 8:49
هجوم مشتریان آسیایی برای خرید نفت دریای شمال

اعلام تصمیم غافلگیرکننده عربستان سعودی برای کاهش داوطلبانه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماههای فوریه و مارس باعث شد پالایشگاههای آسیایی به تامین نفت از اروپا روی برده و رکورد بالایی از محموله های دریای شمال در یک روز خریداری شود.

به گزارش رویداد خبر عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، هفته گذشته پس از پایان نشست وزیران اوپک پلاس با اعلام این که تولیدش در ماههای فوریه و مارس را یک میلیون بشکه در روز علاوه بر محدودیت عرضه فعلی کاهش خواهد داد، بازار نفت را غافلگیر کرد. اگرچه اقدام عربستان سعودی از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد اما محدود شدن عرضه از سوی این کشور ظاهرا برنامه های خریداران نفت آسیایی را بهم ریخت.

سعودیها یک روز بعد از اعلام این تصمیم غیرمنتظره، قیمت فروش رسمی نفت در فوریه به مقصد آسیا را افزایش دادند. قیمت گرید نفتی سبک “عرب لایت” ۷۰ سنت در هر بشکه افزایش یافت و یک دلار بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی که شاخص قیمت نفت خاورمیانه است، تعیین شد.

این کاهش تولید چشمگیر و قیمتهای بالاتر فروش نفت از سوی عربستان سعودی باعث شد پالایشگاههای آسیایی درصدد تامین نفت از نقاط دیگر برآیند و به نظر می رسد محموله های نفت دریای شمال از کاهش تولید عربستان سعودی سود برده اند.

منابع بازرگانی نفت به رویترز گفتند تنها در روز پنج شنبه هفت محموله نفت خام از دریای شمال خریداری و فروخته شدند که رکورد روزانه بالایی برای محموله های دریای شمال در مدت اخیر محسوب می شود. در شرایط معمولی روزانه یک یا دو محموله به میزان ۶۰۰ هزار بشکه نفت معامله می شوند.

چهار محموله از هفت محموله نفت دریای شمال مبادله شده در روز پنج شنبه توسط شرکت یونی پک – بازوی بازرگانی سینوپک – خریداری شدند،

بر اساس گزارش اویل پرایس، نفت مناطق دیگری نظیر گرید نفتی سی پی سی قزاقستان هم با تقاضای خرید آسیاییها روبرو شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=6788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.