• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

نیاز کشور به ایجاد بنگاه‌های بزرگ

  • کد خبر : 6496
  • 16 دی 1399 - 11:21
نیاز کشور به ایجاد بنگاه‌های بزرگ

حوزه صنایع معدنی از جمله بخش هایی است که کمک کرده تا در دوران تحریم بخصوص از سال ۹۱ به این سمت کشور بتواند سرپا بماند.

به گزارش رویداد خبر، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزرات صنعت، معدن و تجارت در سومین همایش غیرآهنی ها با بیان این مطلب و با تاکید بر این‌که خوشبختانه در حوزه مس و فولاد اتفاقات خوبی از لحاظ تولید افتاده است گفت: در دوران تحریم حوزه صنایع معدنی با رشد مواجه بود و توانستند بر سایر بخش ها نیز اثرگذار باشند.
زرندی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث سیاست مقوله ای وجود دارد به اسم برجسته سازی که برگزاری چنین همایش هایی زمینه فراهم شدن این مقوله را به وجود می آورد عنوان کرد: ابتکار عمل مجموعه دنیای اقتصاد باعث شد تا ما شاهد پررنگ شدن موضوع صنایع معدنی باشیم، بخصوص در شرایط فعلی که وزارتخونه با موضوعات مختلفی رو برو است و این همایش موجب می شو که نقش بخش معدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت پررنگ شود.
معاون طرح و برنامه وزرات صمت در ادامه با اشاره برای رشد اقتصادی باید روی برخی از صنایع تمرکز کرد عنوان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز اصلی روی صنایع پیشران بود و سعی بر آن شد تا تمام انرژی روی این صنایع گذاشته شود تا در کنار ارزش افزوده بالا بتوانیم به رشد اشتغال نیز دست پیدا کنیم.
به گفته زرندی؛ در این خصوص با هر فرمولی که ارزیابی کردیم صنایع معدنی یا در رده اول قرار داشتند و یا در رده دوم که این امر نشان می دهد که باید نگاه ویژه ای به این صنایع داشته باشیم.
معاون طرح و برنامه وزرات صمت در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۷ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی داشتیم عنوان کرد: بسیاری معتقدند که باید بخش معدن جایگزین نفت شود در این خصوص باید این نکته را مدنظر قرار داد که برای جایگزینی معدن باید رقم صادراتی به ۵۰ میلیارد دلار برسد که این امر نیازمند بستر سازی گسترده ای است.

زرندی در ادامه با گلایه از نبود بنگاههای بزرگ در کشور عنوان کرد: یکی از ضعف های کشور ما نبود بنگاههای بزرگ است، در دنیا بحثی وجود دارد به اسم شرکت های تک شاخ در کشور ما نیز باید این نگاه استراتژیک شکل گیرد تا نهادهایی برای توسعه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=6496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.