• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

نقش موثر بانک دی در رونق تولید

  • کد خبر : 13561
  • 06 اردیبهشت 1400 - 20:01
نقش موثر بانک دی در رونق تولید

کمیل طیبی، اقتصاددان، سهم بانک‌ها را در بهبود وضعیت بنگاه‌های تولیدی حائز اهمیت دانست.

 کمیل طیبی اقتصاددان با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در شرایط کرونا مطرح کرد: بانک ها در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی نقش بسزایی دارند و از طریق واسطه گری مالی و سپرده ای به تولید کننده کمک می‌کنند.
وی افزود: بانک ها با استفاده از سپرده ها در مسیر مالی به بنگاه‌های تولیدی کمک می‌کنند و مطابق با سیاست های بانک مرکزی ارائه تسهیلات ادامه دارد.
  این اقتصاددان با اشاره به این‌که با توجه به سیاست گذاری‌ها، ارائه تسهیلات از طریق سپرده گذاری انجام می‌شود، بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به نرخ تورم، بانک‌ها می‌توانند در تعدیل نرخ تورمی، عامل مهمی در تولید و ظرفیت تولید باشند.
طیبی در ادامه با اشاره به نقش بانک دی در حمایت از بنگاه‌های تولیدی گفت: گروهی از بانک ها تجاری هستند که اهداف نسبی را دنبال می‌کنند و با توجه به همین ویژگی با عرضه تسهیلات موثر و دریافت نرخ سود کمتر رونق تولید را به دنبال دارند که در این میان بانک دی با رویکرد افزایش توان مالى تولیدکنندگان و مصرف کنندگان  توانسته است نقش قابل توجهی در تخصیص تسهیلات به بنگاه ها داشته باشد.
این اقتصاددان با ارزیابی مثبت خود از ارائه تسهیلات بانک ها به بنگاه‌های تولیدی اظهار داشت: اینکه بانک بتواند با بهره اندک سرمایه گذار را ترغیب به سرمایه گذاری و دریافت تسهیلات کند قابل تقدیر است اما باید با بررسی مشاهده شود که این نرخ تسهیلات شامل چه بنگاه‌هایی بوده و به چه صنایعی تسهیلات تعلق گرفته است و نرخ رشد تولید بررسی شود. کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.