• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال/ کمک به تولید با تقویت عرضه کالاها در بورس کالا

  • کد خبر : 11886
  • 10 فروردین 1400 - 16:45
نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال/ کمک به تولید با تقویت عرضه کالاها در بورس کالا

رییس خانه اقتصاد ایران گفت: رهبر معظم انقلاب، شعار سال ۱۴۰۰ را تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تعیین کردند که نقش ارکان مختلف بازار سرمایه مانند بورس اوراق بهادار، بورس کالا، فرابورس و بورس انرژی در تحقق شعار سال اهمیت ویژه ای دارد. ابراهیم جمیلی می گوید که کنار رفتن رویکرد قیمت گذاری دستوری و تقویت عرضه کالاها در بورس کالا می تواند به هموار شدن مسیر تحقق شعار سال کمک کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از «کالاخبر»، «ابراهیم جمیلی» با بیان اینکه در سال جهش تولید حرکت های مثبتی در زمینه تولید انجام شد اما کامل کننده تحقق شعارهای مطرح شده نبود، افزود: سال گذشته در کنار اقدامات انجام شده برای جهش تولید، هیچگونه فعالیتی برای پشتیبانی و مانع زدایی ها صورت نگرفت.

وی اظهار داشت: در سال جهش تولید شاهد این بودیم که حرکت های خوبی از سمت بخش خصوصی در زمینه تولید صورت گرفت اما موانعی بر سر راه وجود داشت که گاهی به عنوان تحریم از آن یاد شد.

جمیلی تاکید کرد: گاهی هم به دنبال حاشیه های ایجاد شده در زمینه عدم تحقق شعار جهش تولید مسایلی مطرح شد مبنی بر اینکه دولت در سال پایانی سکانداری خود قرار دارد و بسیاری از فعالیت های خود را کندتر از سال های گذشته انجام داد، این امر باعث شد تا از اقدامات انجام شده پاسخ کاملی برای تحقق شعار جهش تولید گرفته نشود.

رییس خانه اقتصاد ایران افزود: در صورتی که بتوانیم به شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید جامه عمل بپوشانیم، آن را به مرحله اجرا برسانیم و از آن در کشور به معنای واقعی رفع موانع و پشتیبانی یاد کنیم شاهد کاهش بیکاری، تعادل در قیمت ارز، بهبود وضعیت صادرات و پایداری در حوزه اشتغال خواهیم بود.

وی اظهار داشت: زمانی می توان به این مسایل توجه پیدا کرد که عزم جدی را در تحقق شعار سال جاری داشته باشیم و اجرای اقدامات مدنظر فقط در راستای حفظ منافع ملی، افزایش تولید و حفظ تنوع صادرات کشور باشد.

جمیلی خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به شعار سال جاری یک حرکت نو در کشور در بخش خصوصی، مجلس، دولت و قوه قضاییه آغاز شود، این موضوع باید مدنظر قرار گرفته شود که سمت و سوی قوه قضاییه به گونه ای بوده است که از تولید حمایت کرده است و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

نقش اساسی بورس در تحقق شعار سال ۱۴۰۰

رییس خانه اقتصاد ایران به نقش بورس در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: بورس می تواند در تحقق شعار سال جاری نقش اساسی داشته باشد، بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سرمایه دچار ضرر و زیان های سنگین شده اند؛ بنابراین اگر بتوان اقدامی انجام داد تا دوباره سرمایه های مازاد مردم به سمت بورس هدایت شوند و راهبری درستی برای ورود آنها به سمت تولید انجام شود تحقق شعار سال از طریق بازار سرمایه به خوبی انجام خواهد شد.

رییس خانه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه بورس می تواند با نظارت بیشتری که انجام می گیرد کمک کننده در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ باشد، اظهار داشت: بورس دارای شرایطی خاص است که باید کمک کند تا سرمایه های وارد شده به بازار به سمت تولید هدایت شود و باید به طور حتم اقداماتی برای جلوگیری از دلال بازی ها و نوسان گیری ها در این بازار صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در ارکان مختلف بازار سرمایه مانند بورس اوراق بهادار، بورس انرژی و بورس کالا باید اقدامی صورت گیرد تا بتوان از آنها در جهت تحقق شعار سال کمک گرفت.

جمیلی اظهار داشت: بورس کالا می تواند در حوزه کشف قیمت فعالیت خوبی را داشته باشد اما نباید در این بازار قیمت ها به صورت دستوری تعیین شود، در این صورت ما به شدت موافق عرضه محصولات به بورس کالا و انجام معاملات از طریق کل بازار سرمایه هستیم.

رییس خانه اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: افرادی که در حال معامله در بورس هستند می توانند از معاملاتی شفاف در این بازار برخوردار باشند و باید اقدامی انجام شود تا زمینه افزایش نظارت و شفافیت در معاملات بازار سرمایه فراهم شود، در این صورت بورس به عنوان یکی از ابزارهای خوب اقتصادی در کشور خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب، شعار سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی تعیین کردند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.