• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

نخستین تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با بخش غیردولتی

  • کد خبر : 12303
  • 18 فروردین 1400 - 20:18
نخستین تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش با بخش غیردولتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست امضا تفاهم‌نامه ۴جانبه حقوقی، فرهنگی و هنری با انجمن حقوق‌شناسی، خانه اندیشمندان و موسسه فرهنگی فعالان حقوق و هنر گفت: منطقه آزاد کیش، مهد سازمان‌های مردم‌نهاد و صنفی، و نمادی از جوامع مدنی است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران به عنوان عضوی از خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: نتایج و دستاوردهای حاصله در خانه اندیشمندان علوم انسانی، قابل توجه است و اگر محدودیت‌های کرونایی وجود نداشت، شاهد اتفاقات بیشتر و بهتری بودیم.

وی با اشاره به تعریف اقتصاددانان از مفهوم توسعه، با تعبیر “بهبود کیفیت زندگی” تصریح کرد: انتظاری که سازمان منطقه آزاد کیش از نتایج چنین تفاهم‌نامه ای دارد، مشاهده آثار آن در در جزیره و در زندگی مردم کیش است.

آهنگران، تفاوت این تفاهم‌نامه با دیگر تفاهم‌نامه‌های دانشگاهی را قراردادی با نهادهای غیردولتی دانست و گفت: منطقه آزاد کیش مهد سازمان‌های مردم‌نهاد و صنفی، و نمادی از جوامع مدنی می‌باشد و امضای تفاهم نامه با مجموعه ای غیر دولتی، حائز اهمیت است. انتظاری که انجمن‌های علمی غیردولتی وجود دارد، فراتر از انجمن‌های دانشگاهی و دولتی است و بستر گسترده‌تری برای فعالیت وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تسریع سازمان در انعقاد تفاهم‌نامه، مشاهده آثار آن را به عنوان یک مطالبه مطرح کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی در راس مسئولیت‌های مدیران کیش و مقدم بر فعالیت‌هایشان قرار دارد تا بتوان آثار آن را در سطح ملی مشاهده کرد.

در این جلسه، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، یکی از سیاست‌های سازمان را استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و فن‌آورانه در حوزه همکاری‌ها برای توسعه و پیشرفت کیش عنوان کرد و گفت: یکی از چشم‌اندازهای کیش در طرح جامع و اسناد تدوین شده، مرکزیت برگزاری همایش‌ها، رویدادها، کنفرانس‌ها و فعالیت‌های علمی می‌باشد تا به موازات آن کیش به مجرا و معبری برای انتقال دانش‌ها و فناوری‌های نو در سطح کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: استقبال ۷ دانشگاه برتر در کیش و حضور بیش از ۷هزار دانشجو که ۶۵درصد ایشان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا را طی می‌کنند، بخشی از ظرفیت‌های موجود دانشگاهی کشور می‌باشد و ارتباط بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف و انجمن‌های کشور با این ظرفیت وجود دارد که با تکیه به گرایش منطقه آزاد کیش مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های علمی باعث شد ۴ مجموعه خوب علمی در کنار یکدیگر به امضای تفاهم‌نامه‌ای به منظور مشارکت و بهره‌مندی از توانایی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و در راستای مشارکت‌های حقوقی، فرهنگی و هنری و ترویج آنها با رویکرد نیازهای جزیره کیش و ملی به تعاملات بین‌المللی و گفتمانی حقوقی‌تر نسبت به زندگی مدنی برسند تا ویژگی قانونمندی در کیش به عنوان برند حاکم بر جزیره حفظ شود و به سطح مناسبی از رویدادهای فرهنگی، حقوقی و هنری بین‌المللی ارتقا یابد.

علی اصغر قاسمی، مدیرعامل خانه اندیشمندان علوم انسانی نیز ضمن تقدیر از سرعت سازمان منطقه آزاد کیش در انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: این خانه از ظرفیت خوبی برخوردار است و با افتخار این ظرفیت را در اختیار کیش قرار خواهد داد. این تفاهم‌نامه نتایج بسیاری برای کشور خواهد داشت و زمینه تعاملات بیشتری بین مجموعه‌های علمی و فرهنگی و سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد خواهد کرد. 

وحید آگاه مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری فعالان حقوق و هنر هم با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان خوشنام‌ترین، فعال‌ترین و علمی‌ترین مجموعه در پارک‌های علم و فناوری، اظهار کرد: این فعالیت از اواخر اسفندماه برنامه‌ریزی شد و آغاز آن در آغاز سال، نشان از همت و اراده مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دارد. به گفته وی، انجمن حقوق و هنر، فعال‌ترین انجمن در حوزه حقوقی ایران است.

تهمورث بشیریه مدیرعامل انجمن حقوق‌شناسی نیز با بیان این مطلب که عملیاتی بودن مدیران سازمان منطقه آزاد کیش باعث شد این طرح در حداقل زمان غیرقابل تصور به مرحله اجرایی برسد، گفت: این مجموعه همچنان نیازمند تحقیقات و پژوهش‌های فرهنگی و حقوقی است و با ظرفیتی که از سازمان منطقه آزاد کیش مشاهده شد، یقین داریم با سرعت به نتایج مثبت خواهیم رسید.

این تفاهم‌نامه برای مدت دو سال و به منظور همکاری، مشارکت و ترویج برنامه‌های حقوقی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های موردنیاز منطقه آزاد کیش از جمله در زمینه‌های حقوق شهروندی، مهاجران، افراد دارای معلولیت، زنان، کودکان، سرمایه‌گذاران، کار و تامین اجتماعی، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای تولیدات فرهنگی، ادبی و هنری با محوریت و تبلیغ منطقه آزاد و جزیره کیش، نظام حقوقی مناطق آزاد و نقد و بررسی قوانین و رویه قضایی محاکم اداری بین سازمان منطقه آزاد کیش و خانه اندیشمندان علوم انسانی، موسسه فرهنگی هنری فعالان حقوق و هنرو انجمن حقوق‌شناسی منعقد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.