• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

موضع گیری روسیه در آستانه نشست ژانویه اوپک پلاس

  • کد خبر : 5367
  • 06 دی 1399 - 10:31
موضع گیری روسیه در آستانه نشست ژانویه اوپک پلاس

روسیه با ارزیابی مطلوب از سطح فعلی قیمت نفت، قصد دارد از افزایش تدریجی بیشتر تولید نفت اوپک پلاس در نشست آینده این گروه در ژانویه حمایت کند.

به گزارش رویداد خبر الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در مسکو به خبرنگاران گفت: برای احیای تولیدمان که بسیار کاهش داده ایم، محدوده قیمت ۴۵ تا ۵۵ دلار هر بشکه نفت، بهینه ترین سطح قیمت است. اگر ما هرگز تولیدمان را احیا نکنیم، دیگران تولیدشان را بهبود خواهند بخشید.

نفت برنت از اوایل دسامبر که اوپک و متحدانش با طرح جدید برای افزایش تدریجی تولید موافقت کردند، در حدود ۵۰ دلار در هر بشکه بوده است. این گروه که روسیه و عربستان سعودی در راس آن قرار دارند، تولید روزانه نفت را به جای برنامه قبلی افزایش تولید به میزان حدود دو میلیون بشکه در ژانویه، ۵۰۰ هزار بشکه افزایش می دهد.

وزیران نفت اوپک پلاس قرار است برای تصمیم گیری درباره گام بعدی سیاست تولید به صورت ماهانه دیدار کنند تا بتوانند در برابر ابهامات تقاضا در بحبوحه ادامه شیوع ویروس کرونا واکنش نشان دهند. نشست بعدی این گروه برای چهارم ژانویه برنامه ریزی شده و طی آن میزان عرضه نفت در فوریه مشخص خواهد شد.

نواک در برابر این پرسش که آیا روسیه خواهانه افزایش تولید روزانه به میزان ۵۰۰ هزار بشکه دیگر در فوریه است، اظهار کرد: اگر وضعیت عادی و باثبات باشد، ما از افزایش تولید حمایت می کنیم. ما باید به سطح تولیدی برسیم که پیشتر برای اول ژانویه برنامه ریزی شده بود بدون این که بازار را دچار مازاد عرضه کنیم.

این تغییر به معنای آن خواهد بود که اوپک پلاس همچنان تولیدش را حدود ۶.۷ میلیون بشکه در روز در فوریه محدود نگه خواهد داشت در حالی که میزان محدودیت تولیدش در حال حاضر ۷.۷ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معلوم نیست آیا عربستان سعودی که سرکردگی اوپک پلاس را به همراه روسیه در دست دارد، از این افزایش تولید حمایت می کند یا خیر. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در دیدار رو در روی اخیر با نواک در ریاض اظهار کرده بود می خواهم سفته بازان بازار را گوش به زنگ نگه دارم. وی گفته بود: هیچ کس نمی داند تا زمان برگزاری نشستمان در چهارم ژانویه چه تصمیمی خواهیم گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=5367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.