الجی با الهام از باور خود مبنی بر این که پاسخ همیشه نزد مشتریان است، پیشرفتهترین نوآوریهای کاربرمحور خود را که ارزشهای کاربری و راحتی بی سابقهای را برای مشریان فراهم میکنند، نمایش میدهد. در ادامه با ۵ کلید واژه فنآوری در سال ۲۰۲۳ در زمینههای شخصیسازی، پایداری و واقعیت مجازی(VR) آشنا میشوید.
Me, Myself and I
با افزایش چشمگیر تعداد افرادی که علاقه دارند فضای زندگی آنها کاملاً با شخصیتشان هماهنگ باشند، شرکتهای پیشگام در صنعت، رویکردهای توسعه محصول خود را برای تولید لوازم خانگیای با قابلیتهای خاص و توانایی تلفیق آسان در دکوراسیونهای متنوع بازبینی میکنند. مانند یخچالهای جدید LG MoodUP که به کاربران این امکان را میدهد که مطابق سلیقه خود رنگ پنل درب یخچالشان را تفییر دهند، یا تلویزیونهای هوشمند الجی مجهز به پلتفرم webOS که به افراد کمک میکند برنامههای دلخواه خود را به آسانی پیدا کنند.
این رویکرد جدید تقاضای بیشتری را نیز برای تجربههای شخصیسازی شده تماشا به دنبال دارد. این تقاضا به ویژه از زمان آغاز پاندمی کرونا، که مردم زمان بیشتری را در خانههایشان سپری میکنند بیشتر شده است. به همین دلیل است که در حال حاضر تمامی تلویزیونهای جدید به سیستم عاملهایی مجهز هستند که از انواع ویژگیهای کمک به کاربران برای پیدا کردن سریع و آسان برنامه مورد علاقه خود برخوردارند.
Future of Mobility (آینده حمل و نقل)
امروزه خودروها به طور چشمگیری هوشمندتر شده و به نرم افزارهای قابل ارتقا مجهز شدهاند. خودروسازان عمده جهان در حال تبدیل محصولات خود به خودروهای برقی و پیوستن به شرکتهای نرمافزار فنآوری سطح بالا هستند(برای دستیابی به تصوری از این که خودروهای آینده میتوانند چه ویژگیهایی داشته باشند و کدام یک از این ویژگیها به اجزاء جداناپذیر خودروهای آینده تبدیل خواهند شد). اهمیت روز افزون تجربه سرنشینان در خودرو، آینده خودروسازی را تغییر خواهد داد.
شرکت راهکارها و تجهیزات اتومبیل الجی متعهد است که تجربه رانندگی را با استفاده از دانش فنی و تخصص خود در زمینه فنآوریهای قطعات خودورو از جمله راهکارهای ارتباط ۵G و سیستمهای اطلاعات و سرگرمی IVI(In-Vehicle Infotainment Solution) به نحوی ارتقاء دهد که تجربه سفر را آسانتر، سرگرمکنندهتر و از همه مهمتر، ایمنتر از قبل کنند.
Lifestyle Devices for Healthier Life (محصولاتی برای سبک زندگی سالمتر)
با طولانی شدن پاندمی کرونا امروزه مردم بیشتر از قبل نگران سلامتی خود هستند و به دلیل شرایط جدید مردم به دنبال محصولات و راهکارهایی هستند که به آنها کمک کند از سلامتی خود بیشتر و بهتر مراقبت کرده و در کنار آن هزینههای زندگی در خانه را نیز تا حد ممکن کاهش دهد.
پیرو افزایش این رویکرد، دستگاهها و راهکارهای سبک زندگی با فنآوریهای دیجیتال سلامت برای مشتریان تیزهوش و فهمیدهای که تمایل دارند برای محصولاتی که به نظر میرسد برای فراهم کردن زندگی سالمتر تولید شدهاند بیشتر هزینه کنند برجستهتر میشوند.
Sustainable Living (زندگی پایدار (
تمامی شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه CES و افرادی که اخبار آن را دنبال میکردند به وضوح درک کردهاند که پایداری(Sustainability) یکی از موضوعات اصلی مورد تمرکز در این نمایشگاه بوده است. تعداد بیشتری از شرکتها از انواع ابعاد و صنایع مختلف جایگاه پایداری را در فهرست اولویتهای مهم تجارت خود ارتقا دادهاند. این به معنای این است که تعداد بیشتری از شرکتها در حال ابداع محصولات و خدماتی با ویژگیهای سازگار با محیط زیست و دسترسیپذیری برای همه افراد هستند.
الجی رویکرد ESG(زیستمحیطی، اجتماعی و شرکتی) خود را در یک غرفه انحصاری در قالب با نام ” Better Life for All ” در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشت و بدین وسیله تلاشهای این شرکت در راستای پایداری را به صورت جامع معرفی کرد.
Be in It (حضوری واقعیتر در دنیای مجازی)
با وجود Metaverse که آینده فنآوری است، به ویژه در صنعت Gaming افراد بیشتری خواهان دستگاههای پیشرفتهای هستند که بتواند تصاویر و صداها را بسیار پویاتر و واقعیتر از امروز ارائه دهد.
با رشد انتظارات و حجم تقاضا برای انتقال حسی قویتر از واقعی بودن دنیای مجازی، در سال ۲۰۲۳ محصولات نوآورانه بیشتری برای این که کاربران بتوانند هر چه بیشتر در فضای دیجیتال غرق شوند وارد بازار خواهند شد.