• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

معرفی ۲۰۳ قلم کالا به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری برای داخلی‌سازی

  • کد خبر : 8387
  • 12 بهمن 1399 - 9:13
معرفی ۲۰۳ قلم کالا به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری برای داخلی‌سازی

رییس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: ۲۰۳ قلم کالا با عنوان فرصت های سرمایه گذاری در سایت وزرات صمت اطلاع رسانی شده است که از بین آنها ۱۴۲ قلم کالا به عنوان اقلام کالایی گلوگاهی شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، سید محمد مهدی هادوی در در جلسه هم اندیشی تشکل‌های ماشین سازی، گفت: داخلی سازی ماشین آلات مورد نیاز تولید کشور به عنوان یک مساله محوری در مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات دنبال می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های عملیاتی توسعه ساخت داخل دربرگیرنده اقدامات گسترده ای در حوزه داخلی سازی نیازها و قطعات واحدهای تولیدی از طریق به هم رسانی متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و فعالان عرصه تولید است و این مرکز ارتقا سطح کیفی محصولات ایرانی را به جد دنبال می‌کند.

اعلام ۲۰۳ قلم کالا به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری برای داخلی سازی

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صمت تصریح کرد: در این راستا ۲۰۳ قلم کالا با عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری در سایت وزرات صمت اطلاع رسانی شده است که از بین آنها ۱۴۲ قلم کالا به عنوان اقلام کالایی گلوگاهی شناخته شده‌اند که با بومی‌سازی آنها در بسیاری از موارد زنجیره ارزش تولیدات کشور تکمیل می‌شود.

هادوی با اشاره به تهیه و تصویب آئین نامه‌های اجرایی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاده شده در جهت توسعه ساخت ماشین آلات و تجهیزات در داخل کشور تاکید کرد.

وی گفت: بر اساس تکلیف قانونی و به منظور معرفی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های صنایع کشور سامانه توانیران ایجاد شده است و در این راستا ضروری است، برای جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل انجمن‌ها و تشکل‌ها با اطلاع رسانی مناسب به اعضای خود نسبت به ثبت و به روز رسانی توانمندیهای شرکت‌ها اقدام کنند.

همچنین در این جلسه پیرامون مسائل پیش روی تشکل‌های ماشین سازی مانند ضرورت اعطای تسهیلات حمایتی، نحوه ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه توانیران، معافیت‌های مالیاتی، محدودیت واردات اقلام مستعمل، وثایق مربوط به تسهیلات حمایتی و… بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه نیز مقرر شد پیش نویس گام‌های اجرایی پیرامون موضوعات مطرح شده از جمله؛ امکان تشکیل صندوق حمایت از توسعه ساخت داخل، نحوه ارتباط مؤثر صنعت با دانشگاه با هدف بهبود کیفیت استفاده از فناوری پیشرفته و نوآورانه، امکان هوشمند سازی نظام تعرفه گذاری ماشین آلات و تجهیزات، نوسازی ماشین افزارهای صنعت ماشین سازی، تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر در حوزه ماشین سازی از سوی انجمن‌های تخصصی تهیه و پس از تصویب، اطلاع رسانی و عملیاتی شود.

گفتنی است، جلسه هم اندیشی تشکل‌های ماشین سازی با حضور رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات، رؤسا و نمایندگان انجمن‌های سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، صنفی صنعت ریخته گری ایران، ماشین‌سازان صنایع غذایی ایران، قالب سازان ایران، صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری، ماشین سازان صنایع دارویی، کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین آلات پخت نان و شیرینی، کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران و مدیر برنامه ماشین سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=8387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.