• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

مشوق‌های صادراتی برای تخفیف بهره وام و ایجاد زیرساخت

  • کد خبر : 8361
  • 11 بهمن 1399 - 17:13
مشوق‌های صادراتی برای تخفیف بهره وام و ایجاد زیرساخت

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان و تجهیز پایانه‌های صادراتی مرزی کشور اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید زادبوم گفت: مشوق‌های صادراتی که در قانون بودجه امسال گنجانده شده بود، امسال محقق شده و بودجه مشوق‌های صادراتی در اختیار ما قرار گرفته است. مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان و تجهیز پایانه‌های صادراتی مرزی کشور اعمال می‌شود.

زادبودم گفت: بخشی از این مشوق‌ها در قالب وام و اعتبارات ریالی به صادرکنندگانی است که به منابع مالی ریالی نیاز دارند و از طریق صندوق توسعه ملی یا بانک‌ها می‌توانند تسهیلات با نرخ بهره ۱۴.۵ درصدی دریافت کنند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت افزود: هم اکنون این تسهیلات از طریق بانک توسعه صادرات و چند بانک عامل دیگر در حال پرداخت به صادرکنندگان است.

زادبوم گفت: زیرساخت‌های مرزی از قبیل پایانه‌های مرزی صادراتی و تیرپارک‌ها و پایگاه‌های صادراتی بیشترین مشکل را در روند ساده‌سازی و روان‌سازی صادرات کشور دارند و کالا در این مرزها رسوب می‌کند.

وی افزود: برای حل این مشکل در قالب ۵۶ طرحی که از استان‌ها رسیده و در حال ارزیابی است، برای کمک به بخش خصوصی فعال در این بخش، اقدام به ایجاد زیرساخت‌های صادراتی از قبیل سردخانه و … در مرزها از محل بودجه‌های دولتی مشوق صادراتی خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: زیرساخت‌های صادراتی و لجستیک صادرات ما واقعاً ضعیف است و برای افزایش صادرات باید این زیرساخت‌ها درست شود.

وی افزود: برخی از این زیرساخت‌ها مثل جاده‌ها و پایانه‌های مرزی و گمرک با همکاری وزارت راه و شهرسازی و گمرکات کل کشور و برخی دیگر از طریق توسعه لجستیک و خدمات بازرگانی در پایانه‌ها باید ایجاد شود که ما مشوق‌های صادراتی را در سال جاری به این سمت سوق داده‌ایم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=8361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.