• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است ۵میلیارد تومان جایزه برای ۵۰ نفر

1

مشتریان بانک مهر ایران منتظر نمی‌مانند

  • کد خبر : 12080
  • 15 فروردین 1400 - 9:55
مشتریان بانک مهر ایران منتظر نمی‌مانند

بیش از ۹۰ درصد تماس‌های گرفته شده با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مهر ایران در کمتر از ۳۰ ثانیه پاسخ داده می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرکز ارتباط با مشتریان این بانک در سال گذشته فعالیت‌های خود را بهبود و فرآیند پاسخگویی و پیگیری نیازهای مشتریان را ارتقا داده است.
همین موضوع موجب شده مشتریان بانک مهر ایران، مرکز ارتباط با مشتریان این بانک را به‌عنوان یکی از مجراهای اصلی پیگیری مسائل خود در نظر گرفته و تماس‌ها با این مرکز به‌طرز چشمگیری افزایش یابد. تعداد تماس‌های مشتریان از ۱۴هزار مورد در مرداد سال ۱۳۹۹به بیش از ۴۰هزار تماس در بهمن این سال رسیده است. افزایش تعداد تماس‌های برقرار شده با مرکز ارتباط با مشتریان بانک معنای متناظری نیز دارد. روی دیگر این سکه، کاهش مراجعات مشتریان به شعب است که در شرایط فراگیری بیماری کرونا، اهمیتی مضاعف پیدا کرده است.
مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۹
احراز هویت مشتریان از طریق ارسال کد امنیتی یکی از موارد مهم اجرایی شده در سال گذشته است. این موضوع برای حفظ محرمانگی اطلاعات مشتریان و اطمینان از اینکه اطلاعات صرفاً به شخص صاحب حساب داده می‌شود، اهمیت بالایی دارد.
بهبود رویه‌های پیگیری مسائل مشتریان نیز از اقدامت مهمی است که در سال گذشته اجرایی شد و باعث تسهیل پاسخگویی به مشتریان و افزایش سرعت و دقت این پاسخگویی شد. راه‌اندازی سامانه تیکتینگ برای پیگیری امور مشتریان مهم‌ترین نمود این بهبود فرآیند است؛ به‌طوری که ماهانه بیش از ۷۰۰ تیکت مختلف برای پیگیری مسائل مشتریان ثبت می‌شود. پیش از این بستر مناسبی برای پیگیری امور مشتریان وجود نداشت، اما اکنون با ارسال درخواست‌های مشتریان در بستر سامانه و دریافت پاسخ آن‌ها و اطلاع به مشتریان و همچنین آموزش سامانه تیکتینگ به واحدها و استان‌ها‌، پیگیری مسائل مشتریان با سرعت بیشتری انجام می‌شود و این مسئله، افزایش رضایت مشتریان بانک را در پی داشته است.
لایه‌بندی مرکز ارتباط با مشتریان نیز یکی از کارهای انجام شده این مرکز در سال ۱۳۹۹ است. این موضوع باعث شد بسته به تخصصی بودن پرسش یا مسئله مشتری و سطحی از دسترسی که لازم است اپراتور داشته باشد، دو لایه برای مرکز ارتباط با مشتریان طراحی شود. ۹۲ درصد پرسش‌ها و مسائل مشتریان در سطح لایه نخست پاسخ داده شده و مرتفع می‌شود و تنها کمتر از ۸ درصد تماس‌ها به لایه دوم ارجاع داده می‌شود.
مجموع اقدامات انجام شده مبتنی بر نگرشی بوده که تبدیل مرکز ارتباط با مشتریان از تماس‌محور به مشتری‌محور را در پی داشته است. اپراتورهای مرکز ارتباط با مشتریان بانک مهر ایران صرفاً در پی پاسخگویی به تماس‌ها نیستند و پیگیری مسئله مشتری تا زمان حل شدن آن اولویت آن‌هاست.
برنامه‌های آینده
آنچه اشاره شد، بخشی از برنامه جامعی است که برای مرکز ارتباط با مشتریان بانک طراحی شده است. بخش‌هایی از پازل این طرح باقی مانده و جزو برنامه‌های آتی این مرکز است. یکپارچه‌سازی همه سامانه‌های بانک که مربوط به مشتری است با مرکز ارتباط با مشتریان، راه‌اندازی سیستم کنترل کیفیت ارتباط با مشتریان و تدوین نقشه راه سه ساله مرکز ارتباط با مشتریان از جمله برنامه‌هایی است که با اجرای آن‌ها شاهد بهبود بیش از پیش کمیت و کیفیت پاسخگویی به مشتریان بانک خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.