• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

مدیر عامل بیمه آسیا:روابط عمومی باید آینده نگر باشد

  • کد خبر : 14748
  • 27 اردیبهشت 1400 - 16:46
مدیر عامل بیمه آسیا:روابط عمومی باید آینده نگر باشد

آینده نگری در روابط عمومی به معنی بررسی و پیش بینی بحران ها و چالش های مشابه بحران شیوع ویروس کرونا است که صنعت بیمه را در سطوح ملی و بین المللی تهدید می کنند و ارائه هشدارهای لازم برای مواجهه مناسب با آنهاست.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا،مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا با گرامیداشت ۲۷اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی و با تاکید بر این نکته که توسعه فرهنگ بیمه در جامعه یک فرآیند مستمر است، گفت: فعالیت هر شخص به عنوان کارگزار یا فعال عرصه روابط عمومی آن هم در صنعت بیمه با در نظر گرفتن پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های آن، نیازمند استراتژی مبتنی بر نیازهای حال و آینده جامعه است. سیر تحولات و ریسک‌ها و تهدیدها به گونه‌ای سریع و متنوع است که نمی‌توان با تکیه بر روش‌ها و برنامه‌های گذشته‌نگر تصمیم‌گیری کرد.
مدیر عامل بیمه آسیا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نقش پیچیده روابط عمومی های صنعت بیمه درا ین زمینه، اظهار داشت:شیوع این ویروس  بسیاری از کسب و کارها و زندگی شهروندان و حتی تجارت داخلی و در سطح بین‌الملل را دگرگون و با ریسک‌های متفاوت مواجه کرد. در چنین وضعیتی، توسعه فرهنگ بیمه و معرفی خدمات و پاسخ به نیازهای بیمه‌گذاران، شهروندان و فعالان و بنگاه‌های اقتصادی با تکیه بر روش‌ها و جهت‌گیری‌های سنتی ممکن نیست و ما به یک انعطاف در برنامه‌ریزی‌ها و اهتمام و حمایت‌های مالی، فکری، رسانه‌ای و معنوی در سطوح مختلف نیاز داریم تا بتوانیم پیام‌های خود را به جامعه مخاطب شامل بیمه گذاران و ذی‌نفعان با بهترین کیفیت و بدون محدودیت‌ منتقل کنیم.
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا با بیان این واقعیت که در طی دست کم چهار سال گذشته، شاهد گام‌های مثبتی از سوی روابط عمومی ها در صنعت بیمه برای افزایش سطح اعتماد و آگاهی مردم و فعالان اقتصادی از خدمات و محصولات صنعت بوده‌ایم، بیان داشت: با درنظرگرفتن سیر تحولات در عرصه رسانه به ویژه با نفوذ و گسترش شبکه‌های اجتماعی در سطح جامعه، ضرورت دارد تا روابط عمومی‌ها با استفاده از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، خدمات خود را بر بستر فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به جامعه هدف معرفی کنند. اساسا نقطه کانونی فعالیت‌روابط عمومی در صنعت بیمه می‌تواند و باید بر مبنای بیمه دیجیتال و آنلاین قرار گیرد.
مسعود بادین، با تاکید کرد: فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی های صنعت بیمه باید مبتنی بر نگرش آینده‌نگرانه باشد. آینده نگری به معنی بررسی و پیش بینی بحران ها و چالش های مشابه بحران شیوع ویروس کرونا است که صنعت بیمه را در سطوح ملی و بین المللی تهدید می کنند و ارائه هشدارهای لازم برای مواجهه مناسب با آنهاست.
وی افزود: روابط عمومی ها با توجه به راهبردهای اصلی خود(مشارکت، تعالی و صداقت)، و ماهیت پویای خود در تشکیلات ارتباطی می توانند با رفع خلاء آگاهی در افکار عمومی و همچنین جمع آوری و تحلیل اطلاعات پیرامونی و انعکاس آن به سازمان، مدیریت بحران را به شیوه ای عملگرایانه و موثر، هدایت کنند .
نایب رئیس هیات مدیره بیمه آسیا در ادامه تصریح کرد: به طور مشخص، در بیمه آسیا به عنوان بزرگ ترین شرکت بیمه بخش خصوصی کشور،  تلاش کرده‌ایم که در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات تعریف شده در روابط عمومی شرکت، واقع‌بینانه و مبتنی بر پاسخ به نیاز بیمه‌گذاران گام برداریم و بیمه آسیا را به عنوان یک تکیه‌گاه مطمئن در برابر ریسک‌ها با ایفای به موقع و دقیق تعهدات و پرداخت خسارت‌ها صیانت کنیم.
وی افزود: در واقع، حفظ برند بیمه آسیا و جریان سالم اطلاع رسانی به دور از حاشیه‌ها و توجه به مسایل فرعی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که نتیجه آن را باید در افزایش سطح اعتماد و اطمینان بیمه‌گذاران یافت.
مدیر عامل بیمه آسیا در پایان با تاکید براینکه باید قبول کنیم که کرونا نه اولین بحران و نه آخرین آن خواهد بود، اظهار داشت: مهم برای یک روابط عمومی پویا، آینده‌نگر و دانش‌محور این است که تحولات را رصد کرده و آینده را زودتر ببیند و خود را برای مواجهه با چالش‌ها و تهدیدها آماده نگه دارد. روابط عمومی همواره باید آینده‌نگر باشد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.