• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

مخالفت با عرضه خودرو در بورس بدون در نظر گرفتن بازار سرمایه

  • کد خبر : 63443
  • 10 بهمن 1401 - 6:25
مخالفت با عرضه خودرو در بورس بدون در نظر گرفتن بازار سرمایه

قائم مقام بورس کالا گفت: تصمیماتی که بدون در نظر گرفتن تاثیر آن بر بازار گرفته می‌شود، روند‌های قانونی را مختل می‌کند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما؛ سید جواد جهرمی قائم مقام بورس کالا در برنامه صبحانه ایرانی شبکه دو افزود: نامه شورای رقابت هم بازار سرمایه و هم فرآیند فعلی را به هم ریخت. اگر اعضای این شورا دغدغه این بازار را داشتند، می‌بایست دستورالعمل جدیدی آماده و آن را به همه ابلاغ می‌کردند.
وی تصریح کرد: سهام یکی از این شرکت‌های خودروساز از تیر ماه تاکنون ۷۴ درصد رشد داشته است و به تبع آن سهم دولت و سهام عدالت هم رشد کرد. حال در این میان یک نفر، نامه‌ای می‌زند که پشتوانه قانونی آن هم مشخص نیست.
جهرمی درباره مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا گفت: اولین گروه مربوط به نمایشگاه داران است. اگر این فرایند ادامه پیدا کند و مردم بتوانند راحت‌تر خودرو بخرند، در خواست آن‌ها به نمایشگاه داران کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه قیمت بازار متعادل‌تر می‌شود و آنها مجبور می‌شوند به قیمت‌های پایین تری خودرو‌ها را بفروشند.
قائم مقام بورس کالا افزود: گروه دیگر مخالفان عرضه خودرو در بورس، شامل برخی از نمایندگی‌هایی که در قرعه کشی ها، دسترسی‌های خاصی داشتند و می‌توانستند به قیمت کارخانه خودرو بگیرند، و گروه سوم هم صاحبان امضاء طلایی و دستگاه‌هایی که خارج از قرعه کشی، خودرو دریافت می‌کردند، هستند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=63443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.