• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

محصص: زمان آیه یأس خواندن نیست/ با ذهن قوی می‌توان هر تیمی را شکست داد

  • کد خبر : 50544
  • 03 مرداد 1401 - 15:55
محصص: زمان آیه یأس خواندن نیست/ با ذهن قوی می‌توان هر تیمی را شکست داد

رئیس کمیته فنی فوتبال ایران می‌گوید زمان برای بررسی خوب یا بد بودن کادرفنی تیم ملی ایران گذشته و باید راهکارهای لازم برای موفقیت این تیم را ارائه کرد.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و اقداماتی که منجر به موفقیت این تیم در جام جهانی خواهد شد، گفت: انتخاب سرمربی در این مرحله مهم است. بدون توجه به وقایعی که اتفاق افتاده، باید از بهترین سرمایه‌ها در جام جهانی استفاده کنیم. موافق، مخالف، آبی و قرمز باید در صورت توانمند، به تیم ملی کمک کنند. من نمی‌توانم بازیکنی را برای کادر فنی انتخاب کنم چون این کار من نیست اما به طور کلی و صرف نظر از اسامی، باید ببینیم کدام بازیکنان ما در آبان ماه در مرز آمادگی هستند. به نظرم کادر فنی باید آنالیز و داده‌های کلان را داشته باشند.

* فردا دیر است

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال یادآور شد: این جام جهانی، جنگ داده‌ها و اطلاعات است. بازیکنان که جای خود را دارند، داوران هم نیازمند داده‌ها هستند. امیدوارم با گرفتن اطلاعات و آمار و نقاط ضعف و قوت حریفان، به جام جهانی برویم. اگر گروه مجربی برای آنالیز داده‌ها و واقعیت‌ها نداشته باشیم، شانسمان زیاد نیست. اگر امروز را از دست بدهیم، فردا دیر خواهد شد.

محصص تاکید کرد: فکر می‌کنم بزرگترین کمکی که می‌توانیم به خودمان کنیم، آماده کردن یک تیم است. این تیم آماده باید کسانی باشند که کادر فنی و بازیکنانش به هم اطمینان داشته باشند. هیچ مربی‌ای با یک سیستم به این جام نمی‌رود. باید بازیکنان ما قابلیت انعطاف و بازی در سیستم‌های مختلف را داشته باشند.

* بازی اول با انگلیس، حیاتی است

او با اشاره به بازی نخست ایران در جام جهانی گفت: ما سه حریف داریم. انگلیس حریف نخست ماست. حتی اگر خدای نکرده این بازی را هم ببازیم، ما در جام جهانی هستیم و هنوز جلوی ولز و آمریکا شانس داریم. با این حال، بازی اول ما حیاتی است. ما با سه حالت روبرو هستیم. می‌بریم، مساوی می‌کنیم یا بازی را واگذار می‌کنیم. کادر فنی ما باید برای هر سه حالت آمادگی داشته باشد. سرنوشت ما بعد از بازی اول از این سه حالت خارج نیست. در بازی با مراکش، این تیم بر ما برتری داشت اما روی کرنری که بازیکن مراکشی گل به خودی زد، این تیم را شکست دادیم. بعد از آن بود که تیم ملی روحیه گرفت و جلوی اسپانیا و پرتغال، بازی سطح بالایی به نمایش گذاشتیم. بازی اول حیاتی است.

محصص خاطرنشان کرد: خیلی خوش‌بینم که اگر بازی خوبی جلوی انگلیس داشته باشیم، جلوی دو تیم بعدی نمایش خوبی خواهیم داشت.

* به بازی خوب جلوی انگلیس امیدوارم

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا او به بازی خوب ایران مقابل انگلیس امیدوار است، گفت: به طور صد درصد، بله! به بازی خوب جلوی انگلیس خوش‌بین هستم. من کاری به دلایل سیاسی و اجتماعی ندارم. بازیکنان ما این توانایی را دارند که خوب بازی کنند. ما در دیدار با پرتغال به حدی جلو رفتیم که نزدیک بود این تیم را شکست دهیم. اگر طارمی در ثانیه های آخر بازی گل زده بود، به مرحله بعد می‌رفتیم. ما نمی‌توانیم از توانایی بازیکنانمان چشم‌پوشی کنیم. بازیکنان ما توانمند هستند.

* ایویچ می‌گفت هر تیم قوی را با ذهنیت قوی می‌توان شکست داد

این مدرس فوتبال درباره اهمیت مسائل روحی و روانی گفت: بازی اول بسیار حیاتی است. ایویچ معتقد بود که هر تیم قوی‌ای را می توان شکست داد، به شرطی که مربی ذهنیت مثبت را به وجود آورد. این یک واقعیت است. مورینیو خیلی کم پیش می‌آید کسی را قبول داشته باشد اما او با صراحت گفته که ایویچ را قبول دارد.

او درباره اینکه موفقیت ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ حاصل مسائل روانی یا تاکتیکی کی‌روش بود؟ گفت: فکر می‌کنم کی‌روش یک مربی تاکتیکی بود ولی قدرتش در بحث روانی بود. الان هم می‌گویم اینکه برویم سراغ این مساله که کادر فنی ما خوب است یا بد، زمان را از دست می‌دهیم. اگر گروه آقای اسکوچیچ و همکارانش الان هم کار خود را شروع کنند، ۱۶، ۱۷ روز وقت خواهند داشت. به جای اینکه آیه یأس باشیم، راهکار بدهیم. راهکاری که می‌دهم، نظرم است. عقل کل که نیستم. شاید اسکوچیچ و همکارانش راه بهتری دارند. وظیفه خودم می‌دانستم بگویم.

* زمان ایراد گرفتن و آیه یأس خواندن گذشته است

وی ادامه داد: زمان ایراد گرفتن و رو در رو شدن گذشته و ما وقتی نداریم. تنها زمانی که داریم این است که روی ذهنیت بازیکنان کار کنیم. ما بازیکنان لایق زیادی داریم. باید روحیه بدهیم و امیدوارم باشیم “فیفادی‌ها” به ما کمک کنند و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و دو بازی خوب را با تیم‌های مختلف انجام دهیم.

* ونزوئلا حریف تدارکاتی خوبی است

محصص با اشاره به انتخاب رقبای تدارکاتی خوب اظهار کرد: اینکه بگوییم با کدام تیم بازی کنیم، راحت است. باید ببینیم کدام تیم می‌تواند به ما کمک کند. البته نباید ایده‌آل ببینیم. انتخاب حریف تدارکاتی سخت است. با روابط خوبی که با ونزوئلا داریم، می‌توانیم با این تیم بازی کنیم. خیلی وقت پیش‌ها با این تیم بازی کردیم. ونزوئلا بهترین تیم نیست اما از تیم‌های خوب آمریکای جنوبی است. اکودادور و پرو هم می‌توانند ما را تحت فشار بگذارند.

* اگر بازی تدارکاتی چالشی نباشد، به درد نمی‌خورد

این مدرس فوتبال تاکید کرد: اگر بازی تدارکاتی برای تیم ملی چالش برانگیز نباشد، به چه دردی می‌خورد؟ اگر در بازی چالشی نباشد، پیشرفتی هم نداریم. فکر می‌کنم تیم‌های آمریکای جنوبی حریف‌های خوبی باشند

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=50544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.