• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

مجلس هیچ پیشنهادی برای اصلاح ساختار نداد/ برخی از ادعاهای نمایندگان آدرسی ندارد/ مهلت دو هفته‌ای دولت برای اصلاح بودجه

  • کد خبر : 8600
  • 14 بهمن 1399 - 15:13
مجلس هیچ پیشنهادی برای اصلاح ساختار نداد/ برخی از ادعاهای نمایندگان آدرسی ندارد/ مهلت دو هفته‌ای دولت برای اصلاح بودجه

سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: برخی از نمایندگان درباره بودجه ادعاهایی داشت مبنی بر اینکه مجلس بودجه را شفاف‌تر کرد و میزان محرومیت زدایی را بالاتر برده اما هیچ یک از این ادعاها آدرسی ندارد و فقط چند عدد مطرح شد.

به گزارش تجارت گردان ، مژگان خانلود در گفت‌وگو با ایلنا درباره رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: طبق روال، دولت دو هفته مهلت اصلاح لایحه را دارد اگر در این مدت زمانی اصلاح نشد، بودجه سه دوازدهم بسته می شود و دیگر مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین ایراداتی که مجلس به لایحه بودجه دارد، چیست، گفت: اصلی‌ترین ایراد مجلس این بود که سقف بودجه عمومی زیاد است و انتظار بر این بود که پیشنهاد کاهش آن را بدهند اما نه تنها آن را کاهش ندادند بلکه چیزی هم به آن افزودند. اگر درآمدهای دولت در بودجه را واهی می‌دانستند به هر حال هر چه به آن اضافه شود، واهی‌تر خواهد بود.     

سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزود:  از دیگر ایرادات مجلس به بودجه دولت، بحث اصلاح ساختار بود که هیچ پیشنهادی برای اصلاح ساختار بودجه به دولت ارایه ندادند اما همواره از اصلاح ساختار صحبت می‌شد.

خانلو با تاکید بر اینکه در بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت تغییر نرخ را با شیب ملایم‌تری در پیش گرفته بود اما مجلس این شیب را بسیار تند کرد،‌ ادامه داد:حال اگر مدعی هستند این نرخ ارز تورم‌زا است، پیشنهاد مجلس برای تغییر نرخ ارز ترجیحی که تورم زایی بالاتری داشت. اساسا این تصمیم مجلس برای تغییر نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۱۷۵۰۰ به غیر از اثرات تورمی، تورم انتظاری ایجاد می‌کند.

وی گفت:‌ برخی از نمایندگان درباره بودجه ادعاهایی داشت مبنی بر اینکه مجلس بودجه را شفاف‌تر کرد و میزان محرومیت زدایی را بالاتر برده اما هیچ یک از این ادعاها آدرسی ندارد و فقط چند عدد مطرح شد.  

سخنگوی ستاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: مجلس درباره پیشنهادی که برای بودجه داشت که آثار تورمی آن قابل حدس بود، رقم یارانه را افزایش داد به عبارت دیگر با یک کار غلط به دنبال جبران یک اقدام غلط بود. این در حالی است که مجلس بارها اعلام کرده برخی از دهک‌ها باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=8600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.