• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

متوسط افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ۱۵ تا ۱۹ درصد/ ایران خودرو هر هفته برنامه فروش فوق العاده خواهد داشت

  • کد خبر : 29418
  • 20 آبان 1400 - 9:04
متوسط افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ۱۵ تا ۱۹ درصد/ ایران خودرو هر هفته برنامه فروش فوق العاده خواهد داشت

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که براساس فرمول شورای رقابت برمبنای تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی، اصلاح قیمت‌ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده، گفت: ۱۵ تا ۱۹ درصد افزایش قیمت در محصولات اعمال کرده‌ایم اما در برخی از خودروها از تمام این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، یکی از اهداف اجرای طرح اصلاح قیمت را عدم زیان دهی خودروسازان عنوان کرد و گفت: این که مردم گران نخرند یکی از اهداف دیگر است. منفعت شرایطی که وجود داشت، نه برای خودروساز و نه برای مردم بود.
وی درخصوص نحوه تاثیر اصلاح قیمت ها در بازار خودرو گفت: اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد و نخستین آن افزایش تیراژ تولید و عرضه به بازار است؛ براساس تعهدی که ایجاد کرده‌ایم با افزایش عرضه، بازار خودرو به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به تعهدی که به وزارت صمت داده‌ایم با هماهنگی با انجمن‌های قطعه ساز توانسته‌ایم تولید را به دوهزار و ۳۰۰ دستگاه برسانیم که این تعداد در هفته آینده به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.
وی از افزایش تیراژ تولید خودروهای مردمی مانند پارس و ۲۰۶ خبر داد و گفت: محصول پرطرفدار ۲۰۶ به روزانه ۳۵۰ دستگاه و محصول پارس به ۹۵۰ دستگاه خواهد رسید.
مقیمی افزایش کیفیت را از دیگر نتایج مورد انتظار اصلاح قیمت ها دانست و گفت: موضوع اشتغال نیز از نتایج مهم این اقدام است، در سال ۹۸ با رونقی که در تولید ایجاد شد، به گفته انجمن های قطعه سازی، ۱۰۰ هزار نفر که بیکار شده بودند به شغل خود بازگشته اند.
وی انتفاع مجموعه ذینفعان از جمله مشتریان و سهامداران را از نتایج این اقدام دانست و با بیان این که اصلاح قیمت ها سبب تسریع در اجرای پروژه های توسعه ای خواهد شد، گفت: ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای پروژه های مختلف توسعه ای انجام شده که بخش زیادی از آن امسال به بهره برداری می رسد.
مقیمی تصریح کرد: از مردم عزیز خواهش می کنیم برای خرید شتابزده عمل نکنند، برنامه های فروش فوق العاده از امروز شروع شده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: موتور سه استوانه با مصرف سوخت کم تر از پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در دستور کار قرار دارد که در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. گیربکس شش سرعته را سال گذشته به تولید رساندیم و گیربکس نیمه اتوماتیک هم به زودی به تولید خواهد رسید که در خودروی رانا پلاس با سقف شیشه ای نصب خواهد شد. دناپلاس توربوشارژ را نیز به گیربکس شش سرعته مجهز خواهیم کرد که مصرف سوخت را کاهش داده و در اقتصاد خانواده موثر خواهد بود.
وی افزود: محصول تارا دستی را وارد بازار کرده ایم و مدل اتوماتیک نیز در روزهای آینده عرضه خواهد شد. در سال جاری محصول تارا را با چهار ستاره وارد بازار کردیم که تا پایان سال به پنج ستاره کیفی ارتقا خواهد یافت، طبق تکلیف وزارت صمت، خودروی زیر سه ستاره تولید و عرضه نخواهد شد.  محصول نیم شاسی مدرن و به روز ایران خودرو نیز در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید.
مقیمی، توسعه داخلی سازی و کاهش وابستگی را نیز از دیگر نتایج اصلاح قیمت ها و خروج از زیان برشمرد و گفت: با سرمایه گذاری های مناسب در این بخش می توانیم از صنعت داخلی کشور حمایت کنیم.
وی افزود: علاوه بر افزایش تولید، عرضه خودروهایی که به دلیل رهن سند در پارکینگ های مشتریان مانده بود نیز به بازار سرازیر خواهد شد که قطعا این تصمیم در افزایش عرضه و تامین تقاضای بازار تاثیر خواهد گذاشت.
مقیمی، درباره ادامه قرعه کشی در طرح های فروش گفت: قیمتی که کارخانه محصولات را عرضه می کند، نسبت به بازار اختلاف قابل توجهی دارد، انتظار این است که با افزایش عرضه و خروج از شرایط زیان، توان بیشتری برای رشد تولید ایجاد شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، یکی از ارکان اصلی تولید خودرو را قطعه سازان دانست و گفت: اگر بتوانیم منابع مالی مورد نیاز قطعه سازان را تامین کنیم، شرایط استفاده از ظرفیت های این بخش نیز فراهم خواهد شد.
مقیمی گفت: ایجاد جریان نقدینگی با واگذاری دارایی های غیرمولد و تبدیل به دارایی مولد نیز دنبال می شود و از جمله سیاست های کلان ایران خودرو است که در راستای راهبردهای وزیر محترم صمت در حال اجرا است. حدود ۱۶ شرکت تا سه ماهه اول سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.
وی تصریح کرد: روانه شدن خودروها در پارکینگ ها و افزایش عرضه که نتیجه فک رهن اسناد خودروها است از عوامل دیگر در افزایش عرضه خواهد بود. امروز ۱۲۰۰ خودرو را از رهن خارج کرده ایم، تا امروز۶۵ هزار پیامک برای فک رهن به مشتریان ارسال شده است.
مقیمی گفت: ایران خودرو هر هفته عرضه فوری خواهد داشت، عرضه خودرو براساس برنامه زمان‌بندی و متناسب با رشد تیراژ تولید افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=29418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.