• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

مایکروسافت نسخه پیش نمایش آفیس ۲۰۲۱ را برای مک منتشر کرد

  • کد خبر : 13505
  • 05 اردیبهشت 1400 - 22:09
مایکروسافت نسخه پیش نمایش آفیس ۲۰۲۱ را برای مک منتشر کرد

ردموندی‌ها از ابتدای هفته جاری در حال انتشار نسخه پیش نمایش آفیس ۲۰۲۱ برای Mac و Office LTSC هستند. با اینکه Office LTSC برای مشتریان تجاری طراحی شده اما هر دو از نسخه‌های همیشگی آفیس هستند که به اشتراک یا فضای ابری وابستگی ندارند. مایکروسافت برنامه‌های خود را برای آفیس ۲۰۲۱ در فوریه گذشته اعلام کرد. نسخه ویندوز این مجموعه نرم افزاری بدون وجود نسخه پیش نمایش نیز در ادامه سال جاری منتشر خواهد شد. آفیس ۲۰۲۱ برای مک از مک‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل و Apple Silicon پشتیبانی می‌کند. سیستم مورد نیاز برای نصب این نرم افزار، باید دارای حداقل ۴ گیگابایت رم و ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی آزاد باشد.

در حالی که این نسخه با هدف عرضه آماری منتشر شده اما در طول مدت پیش نمایش، ماهانه بروزرسانی‌ها با برخورداری از ویژگی‌های جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اما بعد از عرضه نهایی آفیس ۲۰۲۱ برای مک، دیگر ویژگی جدیدی به این نرم افزار اضافه نخواهد شد. از ویژگی‌هایی که این نسخه از آنها بهره‌مند است می توان به Line Focus اشاره کرد. این ویژگی مشکلات انتقال خط به خط یک سند متنی را در Word رفع می‌کند. در اکسل نیز شاهد اضافه شدن ویژگی جدیدی به نام XLOOKUP هستیم که به کاربر اجازه می‌دهد یک موضوع خاصی را در جدول یا ستون‌ها پیدا کند. در پاورپوینت هم کاربران می‌توانند یک اسلاید را با روایت ضبط کنند.

نسخه LTSC آفیس ۲۰۲۱ نیز از دارک مد پشتیبانی می‌کند و دسترسی‌ها در آن بهبود پیدا کرده است. در اکسل این نسخه نیز ویژگی‌های XLOOKUP و Dynamic Arrays گنجانده شده‌اند. تمامی قابلیت‌های مذکور در نسخه ویندوزی آفیس ۲۰۲۱ نیز وجود خواهد داشت. کاربران مک که علاقمند به تست نسخه پیش نمایش هستند می‌توانند با مراجعه به وب سایت مایکروسافت، نصب کننده آفیس را دانلود کنند و سپس با یک لایسنس ویژه اقدام به فعالسازی آن کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.