• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

لزوم ارتقا کیفی صنعت پوشاک و کفش برای توسعه صادرات

  • کد خبر : 7803
  • 04 بهمن 1399 - 13:43
لزوم ارتقا کیفی صنعت پوشاک و کفش برای توسعه صادرات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم ارتقای کیفی صنعت پوشاک و کفش به منظور توسعه صادرات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، علی آقامحمدی، در جلسه بررسی وضعیت زنجیره صنعت پوشاک و کفش که با حضور مهم‌ترین تولیدکنندگان این حوزه برگزار شد، گفت: زیر ساخت‌های خوبی در این صنعت وجود دارد ولی ارزش افزوده و میزان تولید در این زنجیره صنعتی باید ارتقا پیدا کند و سهم خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تحقق این موضوع را مستلزم حضور فعال تولیدکنندگان در تکمیل زنجیره صنعتی برشمرد و افزود: زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش شناخته شده است اما باید در این زنجیره صنعتی بازاریابی و گشایش‌های صادراتی به صورت تجمیعی مدنظر قرار بگیرد. دستگاه‌های ذیربط نیز باید به عنوان تسهیل گر پای کار باشند تا با ایجاد فضای هم رقابتی کل زنجیره‌صنعتی توسعه یابد.

مشارکت در کل زنجیره صنعتی برای ارتقا جایگاه این صنعت راهبردی

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه ارتقا جایگاه این صنعت راهبردی را مستلزم مشارکت در کل زنجیره صنعتی دانست و ادامه داد: در این زنجیره صنعتی، برنامه ریزی برای تحریک تقاضای داخلی و خارجی باید در اولویت قرار گیرد و در کنار این سیاست گذاری ارتقا تولیدات صنعتی مد نظر قرار گیرد تا توسعه این صنعت تسریع بشود.

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنانش ضرورت تجمیع تقاضا در کل زنجیره صنعتی را عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگ شکل گرفته اند و حوزه طراحی نیز برای بهبود وضعیت این صنعت اعلام آمادگی کرده است و می‌توان از این فرصت پیش آمده با همکاری شما سرداران سازندگی، برنامه راهبردی برای توسعه این صنعت تدوین کرد.

استقرار صنعت پوشاک در منطقه آزاد شهرک فرودگاهی امام خمینی

گفتنی است در این جلسه جمعی از مهم‌ترین تولیدکنندگان حوزه نساجی، پوشاک و کفش به بیان مهمترین مسائل خود در خصوص زنجیره ارزش پرداختند.

استقرار صنعت پوشاک در منطقه آزاد شهرک فرودگاهی امام خمینی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد و مقرر شد با محوریت تولیدکنندگان و بخش خصوصی و تسهیل گری دولت انجام شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=7803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.